تحقیقات علمی جدید حاکی است که مصرف غذاهای فیبردار بهبود بیماران مبتلا به سرطان پروستات را تسریع می‌کند.

به گزارش راسخون،  فارس به نقل از نشریه "Cancer Prevention Research shows " نوشت: محققان مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه کلورادوی آمریکا به اطلاعات جدید و جالب توجهی درباره بیماری سرطان پروستات دست یافتند که یکی از خطرناکترین بیماریهای توموری و کشنده‌ترین آنها به شمار می‌رود.

این تحقیقات حاکی است: مواد غذایی حاوی فیبر طبیعی برای افراد مبتلا به سرطان پروستات – اگر این بیماری در مراحل اولیه آن تشخیص داده شود- بسیار مفید است زیرا دریافته شده است که غذاها از شدت گسترش بیماری کم می‌کند، پیشرفت آن را به تأخیر می‌اندازد و بهبودی بیمار را تسریع می‌کند.

این تحقیقات حاکی است: فیبر طبیعی موجود در سبزیها و میوه‌ها حاوی ماده inositol hexaphosphate است که به خواص ضد تومور شهرت دارد. این ماده سطح پروتئین "GLUT-4" را که به تومورهای سرطانی گلوکز می‌رساند کاهش می‌دهد و در نهایت این امر به کوچک شدن حجم تومور منجر می‌شود و فرصت بهبود از این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد.

میوه‌ها و سبزیها به طور کلی از بارزترین مواد غذایی حاوی فیبر هستند و همچنین در مواد غذایی نظیر گندم، برنج، جو، سبزیهای خشک، پودر کاکائو، کنجد، کتان، آفتابگردان، آجیل به خصوص بادام، فندق و گردو به میزان زیادی یافت می‌شود.

/111/