ویرایش عکس آذر ماه 98

اولین اولویت قرارگاه قدر اداره اوقاف و امور خیریه استان تکمیل اطلاعات پایه موقوفات در سامانه جامع موقوفات و رقبات است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده، سرپرست معاونت اوقافی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: درحال حاضر اولین اولویت قرارگاه قدر تکمیل اطلاعات پایه موقوفات در سامانه است که توسط کارشناسان اداره در حال پیگیری است.

وی با بیان این که در استان 22 هزار و 63 موقوفه وجود دارد، ابراز داشت: تاکنون تمامی موقوفات ما در سامانه جامع ثبت شده است.

حجت الاسلام احمدزاده خاطر نشان کرد: تکمیل ثبت موقوفات در پنج مرحله انجام می شود که شامل ثبت اطلاعات اولیه توسط کارشناسان ادارات اوقاف شهرستان ، تائید اطلاعات توسط رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، تائید اطلاعات توسط معاون اداره کل اوقاف و سپس مدیر کل اوقاف و امور خیریه آن را تائید می نماید و در مرحله آخر توسط کارشناسان سازمان عمل تائید و ثبت موقوفه انجام می شود.

سرپرست معاونت اوقافی و حقوقی ادامه داد: تاکنون اطلاعات 4839 موقوفه در شهرستان ها تکمیل و تائید شده است که بنا به گفته مسئولان سازمان جزو اولین استان ها در کشور هستیم.

سرپرست معاونت اوقافی و حقوقی ابراز داشت: هم اکنون بیشترین تعهد باقیمانده مربوط به تائید معاون و مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه می باشد که با توجه به تکمیل شدن مرحله شهرستانی در حال اجرا است و استان خراسان رضوی در این زمینه پیش قدم است.

لازم به ذکر است تاکنون 21 درصد تائید اطلاعات در مرحله شهرستانی انجام شده است.
/2759/