اسماعیلی طبا خبر داد :
تولید 11 بازی رایانه ای در قم
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تولید 11 بازی رایانه ای با هدف مقابله با جنگ نرم در قم خبر داد و گفت: این کار با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت می گیرد.
به گزارش راسخون، سید مرتضی اسماعیلی طبا در مراسم افتتاح اولین خانه فرهنگ دیجیتال استان قم که در مسجد حضرت ولی عصر(عج الله تعالی الفرجه الشریف) برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به شهر قم اظهار داشت: این برای مردم قم افتخار بزرگی است که میزبان حضرت کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هستند.
وی با اشاره به این که هجرت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به شهر قم تاریخ است بیان داشت: این هجرت در این که قم به پایگاه جهان تشیّع تبدیل شود نقشی اساسی داشته است و بوجود آمدن حوزه علمیه، تربیت افرادی مانند آیت الله خمینی(ره)، شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی از برکات وجود مضجع شریف حضرت معصومه(سلام الله علیها) در شهر قم است.
اسماعیلی طبا خاطرنشان کرد: بوجود آمدن این حکومت بر حق اسلامی و شیعی از برکات هجرت امام رضا علیه السلام و در پی آن هجرت حضرت کریمه علیها السلام به شهر مقدس قم است.
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی در دفاع مقدس که نتیجه همدلی مردم و مسئولان بود، دشمن دیگر نتوانسته به صورت نظامی با ایران اسلامی وارد جنگ شود و امروز به دنبال روش های دیگری مانند تهاجم فرهنگی و فعالیت در فضای سایبری و رسانه ای است.
اسماعیلی طبا ابراز داشت: راه اندازی و فعالیت دشمن در شبکه های اجتماعی توسط دشمن مانند، فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس و... که در ایران کاربران زیادی دارند می تواند بستر مناسبی برای فعالیت ها و تحقق اهداف شوم آن ها باشد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شبکه های اجتماعی را به چاقویی دو لبه تشبیه کرد و گفت: دشمن از این شبکه های جهت اهداف سیاسی، اخلاقی و امنیتی خود بهره می گیرد که تربیت افراد مختصص برای مقابله با آن ها امری لازم و ضروری است.
لزوم آشنایی جوانان و نوجوانان با محاسن و معایب فضای سایبری
وی تاکید کرد: باید نوجوانان و جوانان را با محاسن و معایب شبکه های آشنا کنیم، خانه های فرهنگ دیجیتال می تواند نقش موثری در تربیت افسران جنگ نرم داشته باشد و استفاده از ابزارهای سایبری را به نفع ما تغییر دهد.
اسماعیلی طبا افزود: راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که با هدف ارائه اینترنت پاک، بازی های نرم افزاری مناسب و آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای سایبری تحقق می یابد.
وی در ادامه با اشاره به این که بازی های کامپیوتری زیادی در کشور تولید شده که از نظر فنی و محتوایی در رتبه خوبی قرار دارند و داخل و خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفته اند بیان داشت: در حال حاضر در استان قم 11 بازی رایانه ای با هدف مقابله با جنگ نرم در حال تولید است و این کار با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت می گیرد.
اسماعیلی طبا در پایان ضمن تقدیر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت اهتمام به راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال یادآور شد: این خانه ها قطعا در آگاهی نوجوانان و جوانان در زمینه سایبری تاثیر گذار خواهد بود.
/2759/
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}