امام جمعه مشهد در آیین افتتاح افتتاح دانشگاه فرهنگیان گفت: توجه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت به فرآیند تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه و البته با معیار اسلامی ضروری است.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری رسا درمشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امروز 13 اسفند در افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید هاشمی‌نژاد که با حضور جواد آرین‌منش، مدیر منطقه 2 دانشگاه فرهنگیان و سید امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مجلس برگزار شد، گفت: شما دانشجو معلمان مسؤولیت بزرگی دارید آن هم تربیت انسان است و معلم باید انسان‌ساز باشد.
وی با بیان این که معمولا حوزه ورود به دانشگاه و عرصه تحصیلات دانشگاهی برای هر دانشجو قبل از هر چیز یک موقعیت ارزیابی از نظر مسائل معیشتی در زندگی آینده است، تصریح کرد: شما ارزش خود را زمانی متوجه خواهید شد که بتوانید انسان‌ها و نیروهای ارزشمند و نابغه‌ای را بسازید و آنها بتوانند در عرصه نبوغ تبلور داشته باشند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دانشگاه برای دانشجو یک نقطه عطف است، اظهار داشت: هر دانشجو قبل از آنکه وارد دانشگاه شود از همه لحاظ به پدر و مادر وابستگی دارد؛ اما پس از ورود به دانشگاه دیگر اولیا تصمیم‌گیر او نیستند و خود دانشجو سرنوشت ساز خودش است.
 وی ادامه داد: زمانی‌که دانشجو به مرحله استقلال می‌رسد نخستین کارش این است که یک ارزیابی نسبت به کاربرد رشته تحصیلی خود دارد و در این زمان بحث توسعه اقتصادی مطرح خواهد شد و این یک اشتباه بزرگ است چرا که نباید رشته تحصیلی خود را بر اساس میزان درآمد و معیشت زندگی تعیین کرد.
محمد تقی فخریان، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان ‎رضوی نیز با بیان این که امروزه در استان در عرصه‌های مختلف مشارکت با آموزش و پرورش برای انتقال مباحث و آگاهی‌های لازم در حوزه‌هایی مانند مسائل اجتماعی از سوی دستگاه‌های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: در سند چشم انداز و تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت فرآیندی تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه و البته با معیار اسلامی تعریف شده است.
وی افزود: طبق این تعریف تعلیم و تربیت تنها به ساعات درس و حضور دانش آموزان در مدرسه منتهی نمی‌شود و همه دستگاه‌ها باید نقش خود را به موقع اجرا کنند تا فرآیند تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه و با معیار اسلامی محقق شود.
/7432/