رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: بستن کمربند ایمنی موثرترین روشی است که می توان با انجام آن میزان مرگ و میر و صدمات در تصادفات را کاهش داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران  از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به اینکه در جهان امروز حوادث رانندگی یکی از 3 علت اصلی مرگ و میر به حساب می آید گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و شتاب و عجله بی مورد رانندگان از جمله مهمترین علت وقوع تصادفات مرگبار است.
وی گفت: در همین راستا بستن کمربند ایمنی موثرترین روشی است که می توان با انجام آن مرگ و میر و صدمات ناشی از تصادفات را کاهش داد و از تحمیل هزینه های اقتصادی و صدمات جسمی و روحی به خانواده و جامعه جلوگیری کرد. 
قدمی با تأکید بر اینکه آمارها حاکی از آن است که مهمترین علت نبستن کمربند ایمنی آگاهی نداشتن مردم از فواید و آثار مثبت آن می باشد تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی نه تنها در حفظ جان راننده موثر است بلکه در کاهش صدمه سرنشین جلو نیز تأثیر بسزایی دارد.
رئیس پلیس را استان گلستان در پایان با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مسافران نوروزی از آنان خواست، از نشاندن کودکان بر روی پا و کنار خود در صندلی جلو در طول سفر جداً خودداری کنند.
/110/