ویرایش عکس خرداد 99

اگر به طور بهینه از صنایع گردشگری به طور کامل استفاده شود این صنعت می تواند با صنایع دیگر برابری کند.


به گزارش راسخون، عالیه حکیم، کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به درآمد بالای ناشی از گردشگری در مقایسه با صنایع گفت: در صورتی که برنامه ریزی دقیق در زمینه گردشگری داشته باشیم گردش مالی ناشی از گردشگری در ایران می تواند چندین برابر صنایع دیگر باشد.


وی گفت: عوامل مهمی در این زمینه نقش دارد به طوری که بخش بزرگی از درآمدهای گردشگری مستقیما بین توریست و صاحب کسب و کار مبادله می شود.


حکیم با بیان اینکه زمینه  اشتغال در گردشگری برای تمام اعضای یک خانواده فراهم است گفت: زمانی که در یک خانواده یک نفر در عرصه گردشگری وارد می شود معمولا فرد بیکاری در آن خانواده نمی ماند چون این صنعت یک فعالیت گروهی می خواهد و کسی که برای گردش به شهری سفر می کند به راحتی پول خود را خرج می کند.


وی تاکید کرد: توریسم مقاوم ترین کسب و کار نسبت به رکود و بحران های مالی جهان است.


وی خاطرنشان کرد: اهمیت توریسم خارجی بیشتر از توریسم داخلی است چون در توریسم داخلی پول درخور کشور جابجا می شود اما در توریسم خارجی گردشگر با ورودش پول تولید می کند و اگر توجه کافی به این صنعت با توجه به ظرفیت های موجود در ایران داشته باشیم می توانیم به صنعت گردشگری همانند صنایع دیگر توجه کنیم.

/111/