سرپرست گروه بازرسی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در حاشیه بازدید از اوقاف استان همدان گفت: در بازرسی و بررسی‌های انجام شده استان همدان در اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان در سال 91 عملکرد مطلوبی داشته و جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، حجت‌الاسلام ولی الله عادلی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعزام گروه و هیئت‌های بازرسی از خود همکاران زیرمجموعه سازمان به منظور بررسی و ارزیابی اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان بوده است.

وی افزود: رسم خوبی که در چند سال اخیر انجام شده که هیئت‌های بازرسی‌کننده به نام یکی از شهدای ملی و برجسته همان استان نامگذاری می‌شود که جای خوشحالی است که هیئتی که از استان گیلان به همدان سفر کرده به نام شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن نامگذاری شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: برابر چشم‌انداز 20 ساله سازمان در تهران برنامه‌های زیادی را تدوین و به مرحله اجرا رسانده که در هر سال رئوس این برنامه‌ها اعلام و استان‌ها در شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای دقیق این برنامه‌ها طبق دستورالعمل اعلامی هستند.

به گفته وی به دستور نماینده ولی فقیه در اوقاف و ریاست سازمان هر ساله هیئت‌هایی از استان‌های دیگر برای بازرسی و بررسی عملکرد استان‌ها اعزام می‌شوند تا ضمن بازدید از بقاع موجود در استان از موقوفات و نحوه سرمایه‌گذاری در این اماکن، از پیشرفت برنامه‌های ابلاغی و نواقص و مشکلات که در اجرای برنامه‌ها وجود داشته آشنا شود و همچنین کم و کاستی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

عادلی ادامه داد: در بازدیدهایی که از ادارات اوقاف شهرستان‌های تابعه استان توسط هیئت اعزامی انجام شد در مجموع استان همدان امتیاز خوبی را گرفته است و جزو استان‌های پیشرو در بحث اجرای برنامه‌های اوقافی کشور است.
/2759/