کتاب و بسته آموزشی مجموعه داستانی "آوای پارسی" در شبکه سحر تدوین می شود.
به گزارش راسخون و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛  این بسته آموزشی در قالب دو جلد کتاب و 10 عدد دی وی دی برنامه و همچنین پکیج دی وی دی مولتی مدیا تنظیم و تدوین می شود و در دسترس اردوزبانان علاقمند به زبان فارسی قرار خواهد گرفت .
سید علی ابوطالبی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان "آوای پارسی" در ادامه به آماده سازی 30 قسمت از این مجموعه اشاره کرد و افزود: همزمان با تدوین، مراحل زیرنویس این مجموعه به زبان هندی نیز در حال انجام است و با اتمام ترجمه آن توسط قمر عباس زیدی، زیرنویس آن به زبان های فارسی و اردو صورت خواهد گرفت .
مجموعه تلویزیونی "آوای پارسی" با نقش آفرینی راویش زیدی، پرستو الرحمن و جمعی از بازیگران ایرانی از جمله مهدی امینی خواه، لیلا بوشهری، زهرا اویسی، علیرضا علیا، مژگان ترانه و جواد عاقبت بین، قصه زوج اردوزبانی به نام های "سمیرا" و "دانیش" را به تصویر می کشد که برای انجام تحقیق در مورد ساخت مجموعه ای مستند به ایران سفر می کنند و در طول اقامت در ایران و سفر به شهرهای مختلف کشور و ارتباط با دوستانشان در ایران، به آموزش زبان فارسی به اردو‌زبان ها می پردازند.
این مجموعه در 52 قسمت 25 دقیقه ای در حال تولید است و امیر جاودانی زرین (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، علیرضا وکیلی و اسماعیل مقصودی (مدیر تولید) عوامل تهیه و تولید آن هستند.
/117/