مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز از محل موقوفات مرحوم البرز برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، صبح امروز سه شنبه 5 شهریوره ماه مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر ملاباشی معاون وزیر علوم و جمعی از مسوولان فرهنگی و علمی و برگزیدگان این همایش در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم حسین حاجی‌بزرگی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اهداف برگزاری این همایش، گفت: موقوفات مرحوم البرز در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در زمینه مسایل علمی بوده و نیاز بود چنین همایشی در زمینه علمی و تجلیل از نخبگان برگزار شود.
 
وی یادآور شد: متاسفانه مرحوم البرز و موقوفات وی که برای اولین بار در کشور با هدف مسایل علمی وقف شده، ناشناخته مانده است و امروز نیم قرن از عمر بنیاد فرهنگی البرز می‌گذرد و وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود با محوریت توسعه رقبات و اموال موقوفه البرز شده است.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: در همایش امروز از سه مخترع برگزیده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، 20 طلبه علوم دینی، 30 دانشجو، 50 دانش‌آموز دبیرستانی، 20 دانش‌آموز هنرستانی و 40 دانش‌آموز مقطع راهنمایی بر اساس نیت واقف و با ملاک‌ها و معیارهایی که نهادها و سازمان‌ها داشتند تجلیل خواهیم کرد.
 
حاجی‌بزرگی در پایان معرفی نقش و جایگاه بنیاد، شناسایی نخبگان و ارتباط با آنان، ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان و اجرای اهداف بنیاد در سطح ملی و فراملی را از مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای این بنیاد عنوان کرد.
 
بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با سرمایه و همت مرحوم حسینعلی البرز تاسیس شد و در فروردین 1358 با ارسال نامه‌ای از سوی وی، تولیت بنیاد به امام خمینی (ره) واگذار و تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.
/2759/