مسجد دانشگاه تهران عصر امروز شاهد حضور جوانان عاشقی بود که به بهانه قرائت دعای عرفه از پروردگار خویش فرج حضرت صاحب‌الامر(عج) را مسئلت می‌کردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، عصر امروز مسجد دانشگاه تهران در مرکز پایتخت شاهد حضور جوانان مؤمن و خداجویی بود که به بهانه قرائت دعای روح بخش عرفه گرد هم آمده بودند تا هم‌نوا با مولای عصر خویش حضرت اباصالح‌المهدی(ع) دعای امام حسین در روز عرفه را زمزمه کنند.
 
همراه با این نوجوانان و جوانان، ما نیز مشغول قرائت دعای روح بخش عرفه شدیم. جوان دانشجویی که قطرات اشک چشمانش هم چون سیلی بر گونه‌هایش روانه بود، با صدایی حزن آلودی می‌گفت: آمده‌ام تا شاید روز عرفه روز توبه‌ام باشد و سرم را بر خاک بگذارم و از پروردگار خویش بخواهم من را مانند روزی که متولد شده‌ام پاک کند. نگاهم در نگاهش گره خورد و همچنان در افکارم به حال او غبطه می‌خوردم و مشغول خواندن دعای عرفه شدم.
 
دختر جوان دیگری که می‌گفت در این یک سال گذشته وقت نکردم در هیچ مراسم دعایی حضور پیدا کنم، از خوشحالی‌اش برای ما تعریف می‌کرد که انگار درهای رحمت الهی برای او در این روز باز شده است.
 
مادری که کودک دو ماه‌اش را به بغل گرفته بود و همراه با کودکش کالسکه او را جابجا می‌کرد، ‌وقتی از او پرسیدم که چرا با شیرخواره‌اش در این مراسم حضور پیدا کرده است، با لبخندی ملیحی گفت: می‌خواهم در این روز، دعای ویژه خداوند را برای فرزندم به یادگار بگذارم.
 
هنگامی که دعای عرفه به فرازهای «لا اِلهَ اِلاّ اَنـْتَ سـُبـْحانـَکَ اِنـّى کـُنـْتُ مـِنَ الظّالِمـیـنَ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّى کُنْتُ مِنَ الْمُسْتَغْفِرینَ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّى کُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدینَ» رسید و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با حرارت خاصی این بخش را زمزمه می‌کرد، حضار دست‌ها را به سوی آسمان بالا بردند و همراه با سوز و گداز فریاد «العفو» سر دادند.
 
در هنگام برگزاری مراسم معنوی دعا در مسجد دانشگاه تهران که جمعیت در فضاهای بیرونی مسجد هم مشاهده می‌شد، برخی زوج‌های جوان در کنار باغچه‌های حیاط دانشگاه دو نفری دعای عرفه را قرائت می کردند؛ از نکات جالب توجه دیگر مراسم دعای عرفه، حضور خانواده‌هایی جوان با بچه‌های خردسالشان بود که در گوشه‌ای از حیاط بر زیراندازهایی که پهن کرده بودند، نشسته بودند و انگار این بار به گردشی متفاوت با رنگ‌و بویی مذهبی آمده‌اند.
 
همچنین حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در کنار دانشجویان صحنه جالبی خلق کرده بود.
 
مراسم روح‌بخش دعای عرفه در حالی در دقیقه‌های نزدیک اذان مغرب به پایان رسید که دانشجویان با زمزمه دعای فرج محل برگزاری مراسم را ترک کردند.
/2759/