مربی تیم ملی ایران معتقد است فوتبال پرتغال قدر کارلوس کی‌روش که پرورش‌دهنده بسیاری از بزرگان بود ‌را ندانست.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، آنتونیو سیموئز، ‌دستیار کارلوس کی‌روش امروز (شنبه ) 14 دسامبر وارد 70 سالگی‌اش شد. او در جام حهانی 1966 جوان‌ترین عضو تیم ملی پرتغال بود که در کنار بزرگانی همچون اوزه بیو،‌به مقام سومی جهان رسید و اکنون همراه با ایران به جام جهانی راه یافته و می‌تواند دومین حضورش را در برزیل کسب کند.
 
وی در گفت‌وگویی با رادیو رنااسکانای کشورش اظهار داشت: من از تمام آنچه در زندگی کسب کرده‌ام،‌ احساس خوشبختی و رضایت می‌کنم. واقعا احساس خوشی دارم. حس می‌کنم آنچه در زندگی طی کردم مثل یک سفر بوده است. سفری که از بنفیکا شروع شد و بعد به تیم ملی و جام جهانی 1966 رسید.
 
این مربی ادامه داد:‌ برای مردی مثل من خیلی خوب است که در این سن و سال بداند می‌تواند کمک‌رسان باشد. این که بتوانم به یکسری از آدم‌ها کمک کنم. تا به حالا یعنی سن 70 سالگی، همین رویه را داشته‌ام. در موقعیتی هستم که بدانم چه چیزی را آموخته‌ام. اکنون هم دنبال دستاوردهای جدید هستم که شاید نتوانم به آن برسم.
 
سیموئز که اکنون به عنوان دستیار و مغر متفکر در کنار کارلوس کی‌روش کار می‌کند، در مورد مربی 59 ساله ایران نظرات جالبی دارد. وی گفت:‌ در فوتبال پرتغال با او برخورد بدی شد. در حالیکه جای دیگر به او اهمیت دادند. او شاید بهتر از هر کسی دیگر با امور فوتبال پرتغال آشناست. کارلوس مربی است که در ارتباط با سازماندهی، برنامه‌ریزی و فراخوانی چهره‌ةای با استعداد و جوان فوتبال پرتغال ایده‌های درخشانی دارد. این که به عنوان سرمربی تیم زیر 20 ساله‌ها دو بار قهرمان جهان شوی، چیزی نیست که از عهده هر مربی برآید. این که او بازیکنانی مثل فیگو، ویتوربایا، پائولو سوسا،‌ ژائو پینتو را پرورش داد و معرفی کرد، همه از قدرت و توانایی کارلوس کی‌روش حکایت دارد.
/2759/