سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در حال تدوین برنامه هایش برای حضور این تیم در بیستمین دوره رقابت های جام جهانی است با تاکید بر اینکه در این رویداد بزرگ دو دیدگاه برای ایران وجود دارد گفت: این اتفاق برای فوتبال ایران یک هدیه و پاداش بزرگ است و باید از دیدار با تیم های بزرگ دنیا لذت ببریم.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، کارلوس کی روش که پس از انجام مراسم قرعه کشی رقابت های جام جهانی در برزیل به ایران برگشته است، در نخستین نشست خبری خود پس از این مراسم به تشریح برنامه ها و اردوهای تیم ملی خواهد پرداخت. این نشست پیش از ظهر امروز یکشنبه در محل آکادمی فوتبال با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی آغاز شده است.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ابتدای این نشست گفت: حضور در رویداد بزرگی چون جام جهانی یک هدیه و پاداش بزرگ برای فوتبال ایران است و باید از دیدار با تیم های بزرگ در این مسابقات لذت ببریم.
 
کارلوس کی روش با تاکید بر اینکه برای حضور در جام جهانی دو دیدگاه برای تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد خاطرنشان کرد: یک دیدگاه این است که جام جهانی برای ما دراماتیک رقم بخورد. دیدگاه دوم این است که ما با تیم های مطرح و بزرگ دنیا بازی کنیم و از دیدار با این تیم ها لذت ببریم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از همگروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی چیست گفت: جواب را همه می دانند که در چه گروهی هستیم. ما سه سبک متفاوت فوتبال از آمریکای لاتین، آفریقا و اروپای شرقی را پیش رو داریم که در واقع می توان گفت سه مدرسه متفاوت فوتبال جلوی ایران قرار گرفته است.
 
کی روش افزود: البته اگر بخواهیم از نظر فنی بحث کنیم باید پذیرفت که در یک گروه سخت قرار داریم. هدف این است که از گروه خودمان صعود کنیم. این مثل یک فیلم است که می توان از آن به عنوان ماموریت غیرممکن یاد کرد. اگر به گروه های دیگر هم نگاه کنیم می بینیم که شرایط مشابهی وجود دارد و همه گروه ها سخت هستند.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: ما در جام جهانی حضور داریم و باید پذیرفت که همه بازی ها دشوار هستند. پس باید از دو راه به این موضوع نگاه کنیم. یک نگاه دراماتیک داشته باشیم که به موفقیت فکر کنیم. راه دوم این است که خودم به آن نگاه می کنم.
 
کی روش همگروهی با آرژانتین ، نیجریه و بوسنی را یک پاداش دانست و افزود: هدف اصلی ما حضور در میان بهترین های دنیا بود که به آن رسیدیم و حالا وقت لذت بردن از بودن در جام جهانی است. در حال حاضر مهمترین موضوع بازی کردن مقابل بوسنی و آرژانتین نیست. ما باید به خودمان فکر کنیم و بازی در جام جهانی.
 
کارلوی کی روش تاکید کرد: بازی کردن با قدرت مقابل آرژانتین و نیجریه آن چیزی نیست که دنبالش بودیم.مشکل ما این است که چطور باید نقاط ضعف مان را برطرف کنیم. من خودم آمادگی دارم بازی بسیار خوبی را برابر این تیم ها ارائه دهیم ولی مهمترین چیزی که می خواهیم به آن برسیم ایران است.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه این نشست خبری بیان کرد: در این دو سال که به سختی کار کردیم و به خصوص در هفت ماه آخر مشکلات زیادی وجود داشت که در باره آن صحبت کرده ایم. ما در جام جهانی یازده بازیکن در زمین داریم و این بازیکنان در تاریخ فوتبال ایران قرار می گیرند. در چنین شرایطی پدر ، مادر و همسر بازیکنان مطرح نیستند و چیزی که مهم است این است که آیا ما برای جام جهانی آماده هستیم.
 
نشست خبری کی روش ادامه دارد و صحبت های وی در همین خبر تکمیل خواهد شد....
/2759/