هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر با تقابل مرفاوی و قلعه نویی و مصاف حساس تراکتورسازی و سپاهان برگزار می‌شود.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار در روز پنجشنبه و چهار دیدار در روز جمعه برگزار می‌شود.
 
* فجرسپاسی – گسترش فولاد
 
شاگردان یاوری با وجود ارائه یک عملکرد تحسین آمیز هفته گذشته برابر استقلال تن به شکست دادند و شاگردان رسول خطیبی نیز موفق شدند یک امتیاز ارزشمند را در اصفهان کسب کنند. این دیدار شاید از این جهت جذاب باشد که کهنسال‌ترین سرمربی لیگ برابر جوان‌ترین سرمربی لیگ بر‌تر به رقابت می‌پردازند. گسترشی‌ها با وجود بازی‌های تحسین برانگیز، چند هفته‌ای است که در نتیجه گرفتن ناکام بوده‌اند و از آخرین پیروزی این تیم بیش از دو ماه و نیم می‌گذرد.
 
در این دیدار حمید جوکار از فجرسپاسی و فردین عابدینی از گسترش فولاد به دلیل محرومیت غایب هستند.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر گسترش فولاد به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
فجرسپاسی باخت باخت باخت مساوی باخت
گسترش فولاد باخت مساوی مساوی باخت مساوی

 

*ذوب آهن – مس کرمان
 
بعد از استعفای کمی تا قسمتی عجیب لوکا بوناچیچ که همزمان با نتایج ضعیف او در این تیم بود، مجتبی تقوی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفته است. تقوی که از مربیان جوان ولی نه چندان موفق در فوتبال ایران شناخته می‌شود، آمده تا این تیم صنعتی که سال‌ها از بهترین‌های ایران محسوب می‌شد را از انتهای جدول نجات دهد. برای این کار، ظاهرا او کار دشواری ندارد. او باید در گام نخست برابر مس کرمانی به میدان برود که سرمربیش را به دلیل محرومیت در این دیدار به همراه ندارد و از طرفی دیگر با شکست سنگین هفته گذشته‌اش برابر پرسپولیس، از وضعیت روحی نامناسبی برخوردار است.
 
مس در حال حاضر تنها نیاز به سه امتیاز دارد تا از انتهای جدول جدا شود و حداقل جایگاهش را با ذوب آهن عوض کند و بنظر می‌رسد که این دیدار یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته باشد چراکه برنده این دیدار کمی از انتهای جدول فاصله می‌گیرد و بازنده از مدعیان اصلی سقوط محسوب خواهد شد.
 
ذوب آهن در این دیدار قاسم حدادی فر را به دلیل محرومیت به همراه ندارد.
 
دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
ذوب آهن باخت باخت باخت باخت مساوی
مس کرمان مساوی مساوی برد مساوی باخت

 

* استقلال خوزستان - ملوان
 
دو تیمی که در بهترین روزهای خودشان به سر می‌برند در اهواز باید به مصاف یکدیگر بروند. ملوان که بعد از چند برد متوالی هفته قبل به راه آهن باخت، این هفته برای حفظ خودش در میانه جدول به امتیاز گیری فکر می‌کند و همین مسئله برای شاگردان ویسی صادق است. آن‌ها هم برای حضور در میانه جدول نیاز به امتیاز دارند و شاید تساوی نتیجه‌ای باشد که دو تیم را راضی از میدان خارج می‌کند.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک ملوان به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
استقلال خوزستان باخت مساوی برد مساوی مساوی
ملوان برد برد برد برد باخت

 

* پرسپولیس - سایپا
 

علی دایی پس از پیروزی شیرین برابر مس کرمان باید شاگردانش را برای مقابله جلوی تیمی آماده کند که از آنجا سرمربی‌گری را آغاز کرده است. او به نوعی نسبت به این تیم دین دارد و از طرفی برای از دست ندادن صدرجدول مجبور به کسب هر سه امتیاز است.
 
تاریخچه دیدارهای دو تیم نشان می‌دهد که بازی‌های این دو تیم از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ هستند. فصل گذشته پرسپولیس با حساب چهار بر یک سایپا را شکست داد و در سال قبل از آن، این سایپا بود که با حساب چهار بر دو پرسپولیس را شکست داد.
 
سایپایی‌ها در این دیدار علی زینالی و سید اسحاق سبحانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و این خبر چندان خوشی برای فیرات نیست. او که چندبار به صورت آشکارا از مسئولان تیمش به دلیل عملکرد ضعیف در فصل نقل و انتقالات انتقاد کرده است، برای این دیدار با مشکل روبه رو است و از آن طرف پرسپولیسی‌ها علی دایی را به دلیل حکم کمیته انضباطی روی نیمکتشان ندارند و باید دید با این مشکل چگونه کنار می‌آیند.
 
دایی، تقریبا همه بازیکنانش را برای این دیدار در اختیار دارد و تنها کفشگری است که به دلیل مصدومیت به این دیدار نمی‌رسد.
 
دیدار دو تیم با برتری یک بر صفر سایپا به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
پرسپولیس برد مساوی باخت برد برد
سایپا برد برد باخت مساوی مساوی

 

* صبای قم – استقلال تهران
 
این دیدار یکی از حساسترین دیدارهای هفته نوزدهم محسوب می‌شود. صبایی‌ها که با برکناری محمد مایلی کهن و جایگزین کردن مرفاوی تلاش کردند تا مانع از ادامه نتایج ضعیفشان شوند اما از وقتی این مربی جوان به این تیم آمده است، سه شکست به روند نتایج این تیم اضافه شده است. حالا او که خودش چند سالی دستیار قلعه نویی بود، باید برابر استقلال حاضر شود.
 
مرفاوی در استقلال در دو نوبت به سرمربی‌گری رسید و رویارویی او و این تیم از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. روابط قلعه نویی و مرفاوی همواره فراز و نشیب داشته و مطمئنا خیلی‌ها منتظر برخورد این دو همکار سابق با یکدیگر در این دیدار هستند.
 
آمار بازی‌های دو تیم به هیچ وجه به سود استقلال نیست. استقلال شش سال است که صبا را در قم نبرده است و از هشت دیدار دو تیم در قم، پنج دیدار با تساوی، یک دیدار با برتری استقلال و دو پیروزی سهم صبای قم بوده است.
 
استقلال برای حضور در کورس قهرمانی و صبا برای نجات از وضعیت فعلی که به رسیدنش به انتهای جدول نزدیکش کرده، نیاز به سه امتیاز دارند و همین امر نوید یک بازی جذاب را می‌دهد.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
صبای قم مساوی باخت باخت باخت باخت
استقلال برد مساوی مساوی مساوی برد

 

* راه آهن – نفت تهران
 
ابراهیم‌زاده پس از پیروزی هفته گذشته برابر ملوان، توانست کمی تیمش را در جدول دچار وضعیت بهتری بکند و حالا باید خود را برای رویارویی با تیم سابقش آماده کند. نفت تهران سال گذشته تیمی بود که ابراهیم‌زاده را تا نزدیکی سکان هدایت پرسپولیس هم برد اما در ‌نهایت این مربی با اهداف بزرگی به راه آهن آمد اما به این اهداف هیچگاه نزدیک هم نشد.
 
در آن سوی میدان یحیی گل محمدی سرمربی جوان این تیم نشسته که به صدر جدول نیم نگاهی دارد و برای ماندن در کورس قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید در این دیدار به پیروزی برسد. دو تیم با انگیزه‌های متفاوتی در این دیدار حاضر می‌شوند و مساوی به درد هیچیک از آن‌ها نمی‌خورد. به همین دلیل احتمالا این دیدار هم از بازی‌های زیبای این هفته می‌شود.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک نفت تهران به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
راه آهن باخت برد باخت مساوی برد
نفت تهران برد مساوی برد برد مساوی

 

* داماش - فولاد
 
داماش با وجود گذشت دو هفته از داربی گیلان همچنان درگیر مسائل داوری آن دیدار است. عابدینی با تاکید زیاد بر مشکل دار بودن قضاوت مظفری‌زاده، در آستانه وارد کردن تیمش به یک بحران است. سرمربی جوان داماش، ناظمی هفته گذشته توانست یک امتیاز ارزشمند از نفت تهران بگیرد و حالا باید برابر یک مدعی دیگر تیمش را آماده کند.
 
در آن سوی میدان وضعیت فولاد چندان مناسب نیست. آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند به شرایط ایده آل اول فصلشان برگردند و صدر جدول را به راحتی به حریفانشان واگذار کرده‌اند. به جمع شاگردان فرکی آرش افشین بازگشته و باید دید این مهاجم جوان که به هیچ وجه در سپاهان موفق نبود، می‌تواند به فرکی برای رسیدن به او کمک کند یا خیر.
 
محمد مختار در این دیدار برای داماش به دلیل محرومیت نمی‌تواند به میدان برود، همچنین مهرداد جماعتی و مهدی بدرلو از فولاد نیز به دلیل مشابه قادر به همراهی تیمشان نیستند.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر یک فولاد به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
داماش برد مساوی برد باخت مساوی
فولاد باخت مساوی مساوی مساوی برد

 

* تراکتورسازی - سپاهان
 
یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته را تراکتورسازی و سپاهان برگزار می‌کنند. سپاهان مدتهاست که پیروز نشده و چیزی بیش از دو ماه و نیم از آخرین پیروزی آن‌ها می‌گذرد و از آن طرف تراکتورسازی چیزی بیشتر از دو ماه است که شکست نخورده است.
 
دو تیم که برای قهرمانی می‌جنگند، در تبریز درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که فصل گذشته سپاهان با شکست سنگین تراکتورسازی، این تیم تبریزی را وارد بحران کرد و خودش در قامت یک مدعی نشان داد.
 
سپاهان و تراکتورسازی، پنج بار در تبریز به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم سپاهان دو پیروزی و یک پیروزی برای تراکتورسازی بوده است.
 
دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر تراکتورسازان به پایان رسید.
 
روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است :

 

  هفته چهاردهم هفته پانزدهم هفته شانزدهم هفته هفدهم هفته هجدهم
تراکتورسازی برد مساوی برد برد مساوی
سپاهان باخت مساوی مساوی مساوی مساوی

 

* برنامه هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر به شکل زیر است :
 
پنجشنبه :
 
فجرسپاسی – گسترش فولاد، ساعت ۱۵
 
ذوب آهن – مس، ساعت ۱۵
 
استقلال خوزستان – ملوان
، ساعت ۱۵
 
پرسپولیس – سایپا، ۱۶: ۲۰
 
جمعه :
 
صبای قم – استقلال، ساعت ۱۵
 
راه آهن – نفت تهران، ساعت ۱۵
 
داماش – فولاد، ساعت ۱۵
 
تراکتورسازی – سپاهان، ساعت ۱۵

/2759/