عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از برپایی همایش روانشناسی کودک و نوجوان در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: بخشی از این همایش به بحث فلسفه برای کودکان اختصاص دارد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس سعید ناجی عضو گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن بیان این مطلب  گفت: در این همایش قرار است درباره روش‌های آموزشی جدید برای آموزش کودکان و نوجوانان سخنرانی داشته باشم.
وی با اشاره به اهمیت توجه به داستان‌های فلسفی برای کودکان گفت: با توجه به اینکه بحث داستان‌های فلسفه برای کودکان از داستان‌های رایج متفاوت کودکانه است، در این همایش به تفاوت‌ها و اهمیت‌های آن خواهم پرداخت.
ناجی در ادامه افزود: در بخش دوم این همایش نقد چند کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت و اساتید از جنبه‌های مختلف از جمله روانشناسی تا فلسفه برای کودکان صحبت خواهند کرد، بنده نیز در زمینه فلسفه این آثار را نقد و واکاوی خواهم کرد.
وی با اشاره به اینکه این آثار را از این جنبه که چه کمبودهایی نسبت به آنچه فلسفه برای کودکان باید داشته باشد، نقد خواهد داد، اظهار داشت: فلسفه برای کودکان کتاب‌های مطلوبی این روزها دارد که البته همراه با ضعف‌های رایجی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و مناسب کودکان و نوجوانان شود.
این همایش سراسری سه شنبه (29 بهمن) در سالن همایش‌های بین‌المللی ساعت 15 در دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

7432