از قدیم کلاه های ایمنی برای دوچرخه سواری پلاستیک های سخت و فشرده ساخته می شدند ولی امرئزه طراحان روش جدیدی برای محافظت از سر در هنگام دوچرخه سواری پیشنهاد می کنند و آن ساخت کلاه ایمنی از کیسه های لوبیا است.

 

به گزارش راسخون ، این تکنولوژی قبلاً در ساخت کلاهای اسکی به کار می رفته ولی کاربرد آن در کلاه های دوچرخه سواری پدیده ایی جدید است. در داخل این کلاه ها از غلاف های دانه ایی لوبیایی شکلی استفاده شده که می تواند انرژی حاصل از ضربات وارده را به جهات مختلف پراکنده نماید. کیسه های نگهدارنده این دانه های لوبیایی شکل از جنس فوم بوده و پس از این که انرژی مسیر خطی خود را به دست آورد این این انرژی را جذب می کند.

علاوه بر آن، این کلاه قابلیت نزدیکی بیشتری به سر را دارد و می تواند به شکل فرم سر دوچرخه سوار در آید بنابراین بر اساس انعطاف پذیری این کلاه، دوچرخه سوار احساس راحتی بیشتری می کند.  در روزهای گرم به دلیل وجود فضای موجود بین مهره های کلاه، جریان هوا بهتر انجام شده و احساس گرما توسط دوچرخه سوار کاهش می یابد. ترکیب رنگی این کلاه ایمنی متفاوت بوده و در حال حاضر به قیمت 150 تا 190 دلار به بازار عرضه می شود.
 
 
 
 
 
منبع :  گیزمگ
 
مترجم : فرزانه عالی نژادیان
 
/117/