کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، آرای برخی از تخلفات چند ماه اخیر کشتی کشور را صادر کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از سایت فدراسیون کشتی، کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، آرای برخی از تخلفات چند ماه اخیر کشتی‌گیران را به شرح زیر صادر کرد:
 
عدم احراز اتهام تبانی شعبان‌اُف 

 
ساعت 13 روز چهارشنبه مورخ 92/10/4 سرپرست تیم خونه به خونه ضمن ارائه شکایت اعلام نمود که مظنون به ارائه پیشنهاد رشوه جهت تبانی به یکی از بازیکنان (علی شعبان‌اُف) هستند. با توجه به برگزاری بیش از 6 جلسه، اخذ اظهارات طرفین و شهود و بررسی مدارک ارائه شده از سوی تیم خونه به خونه که در پرونده مضبوط است به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:
 
با ملاحظه اسناد و مدارک موجود در پرونده و با توجه به شرح گردش کار مذکور و با استماع اظهارات و دفاعیات به عمل آمده به دلیل فقدان مدارک و مستندات متقن، تخلف منتسب منطبق با آیین‌نامه انضباطی محرز نشد. همچنین با بررسی قضاوت دیدار وزن 84 کیلوگرم بین اسماعیل نجاتیان از تیم استیل آذین و احسان امینی از تیم ثامن الحجج و با عنایت به اظهار نظر شورای فنی مورخ 92/11/21 طی نامه 5859/264 مورخه 92/11/24 که به این کمیته ارجاع گردیده است جلسه کمیته تشکیل که رأی کمیته انضباطی به شرح زیر است:
 
با توجه به بررسی به عمل آمده و نظریه ارائه شده از سوی شورای فنی فدراسیون کشتی، اشتباه داوران محرز گردیده است فلذا بدین وسیله در خصوص آقای محمد عادل‌پور (داور وسط) به مدت 6 ماه محرومیت از قضاوت در مسابقات کشتی و نیز آقای محمد ربیع‌پور (قاضی تشک) و آقای احمد دامغانی‌نژاد (رئیس تشک) هر کدام به مدت 3 ماه محرومیت از انجام قضاوت در مسابقات کشتی محکوم می‌شوند. رای صادره ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر می‌باشد. این رأی با حضور نماینده حقوقی، بازرسی و ارزیابی و نماینده دفتر امور مشترک و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان صادر شد.
 
تعهد علی علیاری 
 

در خصوص تخلف آقای علی علیاری کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم در مبارزه با حریف مجارستانی که با سر چندین ضربه به کشتی‌گیر میهمان وارد کرد به استحضار می‌رساند: نامبرده در مورخه 8/11/92 به این کمیته احضار و ضمن ارائه توضیحات در خصوص موضوع کتبا متعهد شد نسبت به رعایت شئونات اخلاقی در مسابقات اقدام کند.
 
جریمه نقدیِ تعلیقی آذرشکیب و توبیخ و جریمه مهربان
 
آقایان ابراهیم مهربان و محمدرضا آذرشکیب پس از پایان مسابقه فینال در وزن 120 کیلوگرم و باخت مقابل حریف به سمت داور مسابقه آقای طاهر زنگنه حمله‌ور شده و ضمن توهین، نسبت به فحاشی به وی اقدام نمودند که با دخالت سایر داوران و دست‌اندرکاران موضوع خاتمه یافت. کمیته انضباطی پس از وصول نامه شماره 302 ک.د مورخه 9/10/92 از سوی کمیته داوران، ضمن دعوت از طرفین در تاریخ 92/11/8، متأسفانه نامبردگان در جلسه شرکت ننمودند و با دعوت مجدد در روز 30 بهمن ماه، آقای آذرشکیب حاضر ولیکن آقای ابراهیم مهربان مجددا از حضور خودداری کردند. با توجه به گزارش نماینده کمیته انضباطی حاضر در مسابقات و سایر شهود حاضر در صحنه تصمیم ذیل اتخاذ شد:
 
با ملاحظه اسناد و مدارک موجود در پرونده و با توجه به شرح گردش کار مذکور و با استماع اظهارات، دفاعیات و اعترافات نامبرده، تخلف منتسب به آقای آذرشکیب محرز شد لذا مطابق ماده 8 آیین‌نامه انضباطی به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود. علی‌ایحال با عنایت به اظهار پشیمانی و عذرخواهی از آقای زنگنه و سابقه خوب مشارالیه، این رأی به مدت 6 ماه به صورت تعلیقی خواهد بود. همچنین در خصوص آقای ابراهیم مهربان با توجه به احراز تخلف نامبرده، توبیخ کتبی با درج در پرونده و 10 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.
 
توبیخ کمیل قاسمی 
 
مطابق گزارش سرپرست تیم ملی کشتی آزاد، رأی کمیته انضباطی در خصوص حضور نیافتن کمیل قاسمی بر سکوی مسابقات جام تختی به شرح زیر است:
 
با ملاحظه مدارک موجود در پرونده و با توجه به شرح گردش کار مذکور، تخلف منتسب به وی منطبق با ماده 7 آیین‌نامه انضباطی محرز است و لذا متخلف به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم می‌شود.
/2759/