سعید عبدولی، طالب نعمت‌پور و بشیر باباجان‌زاده به فینال رقابت‌های جایزه بزرگ فیلا در مجارستان را ه یافتند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فدراسیون کشتی، روز نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا از صبح امروز (شنبه) در شهر زومباتلی مجارستان آغاز شد که سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم، طالب نعمت‌پور در 85 کیلوگرم و بشیر باباجان‌زاده در 130 کیلوگرم به مسابقه فینال رسیدند.
 
در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی با 3 پیروزی به دیدار فینال راه یافت، حریف وی در دیدار فینال مارک مادسن کشتی‌گیر مطرح دانمارکی است.
 
در وزن 85 کیلوگرم طالب نعمت‌پور با غلبه بر 3 کشتی‌گیر به فینال رسید. حریف وی در دیدار نهایی روبرتی کوبیاشویلی از مجارستان است. در این وزن سامان عزیزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مغلوب ویکتور لورینچ از مجارستان شد، اما با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل هموطن خود، عزیزی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر ژوزف نونایف از مجارستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد بالینت لام از مجارستان گذشت. باباجان‌زاده با شکست حریف خود در مرحله نیمه نهایی به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار رضا کایالپ قهرمان جهان و برنده مدال برنز المپیک از کشور ترکیه است. همچنین قاسم رضایی نیز در این وزن پس از پیروزی مقابل کاجایا از گرجستان در دور دوم مقابل باردوس از مجارستان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر کشتی نگرفت.
 
همچنین امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم نیز پس از پیروزی در کشتی اول مقابل حریف صربستانی در دور دوم در یک غافلگیری مغلوب داور استفانک از صربستان شد، اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، نوروزی با پیروزی در رقابت‌های شانس مجدد به دیدار رده‌بندی راه یافت.‌
 
* اسامی فینالیست‌های 4 وزن اول به شرح زیر است :
 
66 کیلو: داوور استفانک (صربستان) - داویتایا (گرجستان)
 
75 کیلو: سعید عبدولی (ایران) - مارک مادسن (دانمارک)
 
85 کیلو: طالب نعمت‌پور (ایران) - روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان)
 
130 کیلو: بشیر باباجان‌زاده (ایران) - رضا کایالپ (ترکیه)
 
رقابت‌های چهار وزن دوم فردا (یکشنبه) در شهر زومباتلی مجارستان برگزار می‌شود.
/2759/