نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکانی که به اختلال کم توجهی - بیش فعالی در این دوران مبتلا هستند در سن نوجوانی بیشتر مستعد کم تحرکی و چاقی می باشند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، محققان در بررسی‌های انجام شده بر روی نزدیک به 7000 کودک فنلاندی دریافتند 9 درصد از آنان که در سن هشت سالگی به اختلال کم توجهی - بیش فعالی مبتلا بوده‌اند، بیش از کودکان دیگر در سن 16 سالگی چاق شده و از نظر جسمی نیز کم تحرک‌تر بوده‌اند.
 
علاوه بر این، در این بررسی مشخص شد اختلال سلوک که به گفته محققان با اختلال کم توجهی - بیش فعالی مرتبط است احتمال کم تحرکی جسمی و چاقی را در دوران نوجوانی افزایش می‌دهد.
 
آلینا رودریگوئز - محقق ارشد این مطالعه گفت: چاقی یکی از مشکلات فزاینده است که لازم است پیشگیری از شیوع آن در تمامی کودکان و افراد جوان جدی گرفته شود اما نتایج این تحقیق حاکی از آن است این شرایط باید برای کودکان مبتلا به این اختلال نیز حائز اهمیت شمرده شود.
 
به گفته رودریگوئز، باید کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی–بیش فعالی تحرک جسمی بیشتری داشته باشند که نه تنها مشکلات رفتاری آنان را بهبود می‌دهد بلکه به آنان کمک می‌کند تا از وزن مناسبی نیز برخوردار باشند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در حالی‌که در این مطالعه رابطه بین اختلال کم توجهی–بیش فعالی و افزایش خطر ابتلا به چاقی در دوران نوجوانی مشاهده شده ارتباط علت معلولی آن تایید نشده‌است.
/111/