تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان مدعی و مدافع دو دوره قهرمانی جام جهانی در حالی مهیای اعزام به جام جهانی 2014 آمریکا می شود که تاکنون حمایت مالی و معنوی از سوی وزارت ورزش شامل حال ملی پوشان نشده و فدراسیون کشتی باید همچنان با جیب خالی مردان خود را راهی آمریکا کند. در این مورد گفته می شود برخی اتفاقات پشت پرده در تیره شدن روابط تاثیرگذار است.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر،‌ بعد از حضور رسول خادم در راس امور فدراسیون کشتی و متعاقب آن همکاری علیرضا حیدری،‌ علیرضا رضایی و حمید بنی تمیم به عنوان مسئولان بلندپایه با این فدراسیون، ‌امید آن می رفت که مدیریت عرصه گوش شکسته ها به خودشان سپرده شده و دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم همکاری و خصومت احتمالی با کادر فعلی مدیریت فدراسیون کشتی وجود نداشته باشد،‌ اما با گذشت مدت کوتاهی از انتخاب وزیر ورزش دولت یازدهم و با وجود وعده های مختلف،‌ هنوز خبری از تحقق آن گفته ها نیست.
 
فدراسیون کشتی طی ماههای گذشته به خوبی توانست تورنمنت های بین المللی و فراموش شده جام تختی و یادگار امام را به بهترین شکل ممکن از لحاظ کمی و کیفی برگزار کند و روح تازه‌ای به کالبد این دو رویداد بین المللی منزوی کشتی ایران بدمد. این در حالیست که در هیچکدام از این دو رویداد بزرگ داخلی، خبری از محمود گودرزی وزیر ورزش در سالن مسابقات نبود و وزیر ورزش باوجود آنکه خود از خانواده گوش شکسته‌ها محسوب می‌شد، ‌روی خوشی به این پیکارها نشان نداد.
 
این دوری در حالی رخ داد که وزیر ورزش پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی و حضور در این مسئولیت سنگین از حمایت های ویژه ای از ورزش اول کشورمان صحبت کرد و با حضور سرزده در اردوی تیم ملی نشان داد نگاه خاصی به دنیای گوش شکسته ها دارد،‌ اما با گذشت زمان، این امیدواری از بین رفت و روابط وزارت ورزش و فدراسیون کشتی کمی به سردی گرایید. این رفتارها باعث شد خبرهای ضد و نقیض و تایید نشده‌ای در عرصه کشتی ایران منتشر شود که مطمئنا تحقق این شائبه ها می تواند ضربه سنگینی به پیکره پرافتخارترین ورزش ایران وارد آورد.
 
به گفته یک منبع آگاه که خود دستی بر آتش مدیریت اجرایی فدراسیون کشتی دارد گویا وزیر ورزش از بی توجهی رسول خادم و فدراسیون به عدم استفاده از برخی مهره های مورد وثوق وزارتخانه ناراحت و گله‌مند است و شاید به نوعی قصد تسویه حساب با مدیریت فدراسیون کشتی را دارد. گفته می شود برخی از گوش شکسته های عرصه علم و دانشگاه که تعامل و دوستی دیرینه ای با وزیر ورزش دارند با بی توجهی رسول خادم در انتخاب همکارانش ،‌خارج از گردونه مدیریت فدراسیون ماندند و همین موضوع باعث شده وزیر ورزش رابطه نزدیک گذشته با فدراسیون را نداشته باشد و نظرش در مورد این رشته کمی تغییر کند.
 
عدم همکاری و تعامل وزارت ورزش با فدراسیون کشتی در شرایطی رو به افزایش است که تیم ملی کشتی آزاد ایران در آستانه اعزام به رقابتهای جام جهانی 2014 آمریکا قرار دارد و هنوز خبری از حمایت‌های مالی و معنوی وزارت ورزش از ملی پوشان کشورمان نیست. ضمن اینکه فدراسیون کشتی باید اردیبهشت ماه سال آینده، میزبان جام جهانی کشتی فرنگی 2014 باشد که همچنان با ادامه بی توجهی های وزارت ورزش برای برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی در تهران، تنها و منزوی مانده است.
 
به هر حال اخباری که از گوشه و کنار وزارت ورزش و اتاق های فدراسیون کشتی شنیده می‌شود به هیچوجه به صلاح این رشته نیست و به نظر می رسد اگر یخ روابط آب نشود در روزها و ماه های آینده شاهد اتفاقات جدیدی در این عرصه خواهیم بود.
/2759/