بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش تغییری در فوتبال این تیم ایجاد نکرده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، خداداد عزیزی که صبح امروز (جمعه) روی خط برنامه ورزش و مردم آمده بود درباره اینکه چرا مخالف تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال است، عنوان کرد: کی‌روش مربی بزرگ و دارای کارنامه است. او مربی تیم ملی پرتغال، رئال مادرید و منچستریونایتد بوده و نیازی به تعریف ندارد.
 
وی افزود: کی‌روش وقتی به ایران آمد حامی او بودم و حتی پیش از 3 بازی آخر تیم ملی در راه جام جهانی که تیم وضعیت خوبی نداشت، از کی‌روش حمایت کردم اما باید بگویم به لحاظ فوتبالی توقعی که از کی‌روش داشتم، برآورده نشد. با توجه به کارنامه‌ای که کی‌روش دارد، انتظار می‌رفت او شکل فوتبال ما را عوض کند و فوتبال ایران را از حالت تک ستاره بودن خارج کند اما تا به امروز اینطور نشده است.
 
مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان با بیان اینکه «هنوز شکل فوتبال سابق خودمان را داریم و نحوه بازی تیم ملی تغییر نکرده است»، تصریح کرد: در 2 سال و نیمی که کی‌روش در ایران حضور دارد حتی نتوانستیم به مانند کره‌جنوبی و ژاپن فوتبال بازی کنیم. شاید یکی از دلایل اینکه نتوانسته‌ایم مانند کره و ژاپن باشیم، ضعف فوتبال‌مان بوده اما در مجموع توقعات ما از کی‌روش برآورده نشده است.
 
عزیزی در مورد چالش یکی از رسانه‌های ورزشی با کارلوس کی‌روش در خصوص میزان دوندگی جواد نکونام در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی گینه اظهار داشت: فوتبالیست‌های ایرانی نیز مانند دیگر بازیکنان دنیا به لحاظ تغذیه و تمرین خوب هستند. نکونام در زمین خیلی می‌‌دود و یکی از ارکان اصلی تیم ملی در شرایط فعلی است.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی کی‌روش می‌گوید نکونام در زمین دویده حتماً اینطور بوده است. ما نمی‌توانیم به بازیکن کیلومتر ببندیم تا بگوییم چقدر در زمین دویده است. کلیات حرف من در مورد کی‌روش، شکل بازی تیم ملی بود. تیم کره جنوبی با آوردن مربیانی چون گاس‌ هیدینگ شکل فوتبالش تغییر کرد و از مربی بزرگی چون کی‌روش نیز انتظار می‌رفت بتواند تغییراتی در فوتبال ما ایجاد کند. امیدوارم او در ادامه بتواند شکل فوتبال ما را عوض کند. 
 
عزیزی در خصوص وضعیت تیم فوتبال ابومسلم گفت: متاسفانه حمیتی در استان خراسان وجود ندارد. در شبکه استانی همدان دیدم که استاندار همدان در حال تماشای یکی از دیدارهای پاس همدان است و از این تیم حمایت می‌کند اما تاسف می‌خورم که از ابومسلم حمایتی نمی‌شود. مسئولان قول‌های زیادی دادند ولی به آن عمل نشده است. در این مدت تنها مبلغی را شهرداری به ابومسلم کمک کرد.
 
وی ادامه داد: خجالت می‌کشم که بگویم تنها 10 میلیون تومان بین بازیکنان تقسیم شده که نزدیک شب عید برخی 100 هزار تومان و برخی 300 تا 400 هزار تومان دریافت کردند. آقای هدایتی تماس گرفت و قول کمک داد اما کمکی به تیم ما نشد. با این شرایط خجالت می‌کشم که در چشم بازیکنانی که زن و بچه دارند نگاه کنم.
 
عزیزی تصریح کرد: کاپیتان تیم ابومسلم به ما اعلام کرد که پول نمی‌خواهیم و در ادامه مسابقات برای ابومسلم بازی می‌کنیم. صد رحمت به غیرت این بازیکنان که در چنین شرایطی برای ابومسلم بازی می‌کنند. هیچ مربی نمی‌آید که با هیچی کار کند.
 
وی در پایان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان قول مساعد داده است که امیدوارم به باشگاه ابومسلم کمک شود. شرق ایران را با نام ابومسلم می‌شناسند و این تیم بازیکنان زیادی را به فوتبال ملی معرفی کرده اما اکنون وضعیت خوبی ندارد. من در باشگاه ابومسلم نه مدیر فنی که جایگاهی در فوتبال ما ندارد هستم و نه سرمربی و مدیرعامل اما نگران این تیم هستم.
/2759/