ویرایش عکس تیر 99

محسن مس‌چی گفت: مؤسساتی که نتوانسته‌اند در زمینه تولید محتوای قرآن موفق باشند یا با قرآن مأنوس نبودند یا نتوانسته‌اند با مسائل فنی و تکنیکالی آشنا باشند یعنی خود را با مسائل روز جامعه به‌روز نکرده‌اند.


به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن مس‌چی، مدیر بین‌الملل مرکز نور،  با اشاره به تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی اظهار کرد: در وهله اول کسانی که متکفل این کار هستند باید خودشان اهل مسائل قرآنی باشند و به نوعی با قرآن مأنوس باشند. در یک جمله، موفق‌ترین کار قرآنی این است که متولیان امر، خودشان انسان‌های قرآنی باشند و در راستای قرآن حرکت کنند.
وی ادامه داد: باید با مسائل امروز جامعه حرکت کنیم، یعنی مسائلی که جامعه به آن مبتلا هستند با بهره‌مندی از قرآن حل کنیم. در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.
مدیر بین‌الملل مرکز نور تصریح کرد: فعالانی که می‌خواهند در حوزه قرآن فعالیت کنند، باید مؤسسات قرآنی، شخصیت‌های قرآنی را بشناسند. همچنین با علوم و مسائل قرآن، تفسیر، قرائت، ترجمه هم آشنا باشند.


آشنایی فعالان قرآنی با ابزارهای دیجیتال
وی بیان کرد: اگر بحث‌های تخصصی و تکنیکالی در حوزه قرآن مطرح است باید فعالان با این فضا آشنا و نگاه اجمالی به آن داشته باشند. در این زمینه می‌توان به تولید نرم‌افزارهای قرآنی و تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام مس‌چی اظهار کرد: برای تولید محتوای مناسب قرآنی می‌توان با شناخت درست از ابزارهای نوین و فضای مجازی، بهترین بهره‌مندی را از این فضا در بهترین وجه در جهت اهداف قرآنی داشت.


مأنوس نبودن با قرآن برابر با شکست در تولید محتوای دیجیتال
وی افزود: قطعاً کار قرآنی در صورتی که متولی‌اش با قرآن و ابعاد آن آشنا نباشد، دچار بن‌بست، رکود و شکست خواهد شد. به همین دلیل است که با وجود داشتن صدها مؤسسه قرآنی در داخل کشور و 10 هزار مؤسسه قرآنی در 54 کشور اسلامی، اما مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سال 2009 برای تولید محتوای قرآنی به عنوان رتبه اول جهان شناخته می‌شود؛ چرا که دست‌اندرکاران این مرکز همه اهل قرآن و مأنوس با قرآن هستند.
مدیر بین‌الملل مرکز نورتصریح کرد: مؤسساتی که نتوانسته‌اند در زمینه تولید محتوای قرآن موفق باشند، یا با قرآن مأنوس نبودند یا نتوانسته‌اند با مسائل فنی و تکنیکالی آشنا باشند یعنی خود را با مسائل روز جامعه به‌روز نکرده‌اند.


بخش خصوصی و دولتی دوشادوش یکدیگر در تولید محتوای دیجیتال گام بردارند
وی یادآور شد: تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی، موضوع صفر و صدی نیست که یا از سوی بخش خصوصی صورت بگیرد یا بخش دولتی، بلکه این موضوع وظیفه عمومی بوده و نیازمند همت وعزم عمومی است.
مس‌چی اظهار کرد: دولت، می‌تواند در زمینه مسائل قرآنی پا به جلو بگذارد و نقش حمایتی، هدایتی و سیاست‌گذاری را داشته باشند و جامعه را به سوی قرآن سوق دهد تا بحث قرآنی به عنوان بحث‌های اصلی و بنیادین در کشور مطرح شود و بحث‌های برنامه‌ریزی، اهداف، برنامه‌ها، براساس مسائل قرآن و کتاب وحی الهی شکل بگیرد.


وی افزود: شرکت‌های خصوصی، افراد شخصی، حقوقی و حقیقی در کنار بخش دولتی، می‌توانند به تناسب قوت و مسائلی که دارند در این زمینه وارد شوند و در تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی گام بردارند که اگر هم‌افزایی میان‌شان ایجاد شود قطعا توان بسیاری برای این امر جمع می‌شود.
مدیر بین‌الملل مرکز نورتصریح کرد: تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی وظیفه همگانی بخش دولتی و خصوصی است که برای خدمت به قرآن، تبلیغ و ترویج قرآن کمک کنند و دست به دست هم این اهداف متعالی را به مقصد برسانند.
 

7432