فرج الله سلحشور انتشار اوراق وقف برای تأسیس بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری را گامی در جهت عمومی سازی وقف دانست و گفت : خرید اوراق وقف استفاده از امکانات دنیا برای آبادی دنیای آخرتمان است.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، فرج‌الله سلحشور، از کارگردانان سینما و تلویزیون وقف را قدمی در جهت ترویج اررزش‌ها و اعتقادات دینی دانست و گفت: در این میان وقف قالب‌های متنوعی به خود می‌گیرد ولی در نهایت در مسیر خشنودی خداوند و ارزش‌های مکتبی گام برمی‌دارد.
 
وی با بیان اینکه وقف گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مرتفع کننده نیازهای جامعه از دیرباز تا کنون بوده است، عنوان کرد: وقف حتی در رفع مشکلات حوزه‌های علمیه و اماکن مقدس نیز نقش جدی داشته است.
 
این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: وقف می‌تواند بدون اینکه برای حوزه‌های علمیه وابستگی ایجاد کند به حل مشکلات آنان بیانجامد و یا به تحصیل فرزندان این سرزمین و درمان بیماران منجر شود.
 
سلحشور با تأکید بر اینکه امروزه وقف قالب‌های جدید و نیات بروزتری را پیش روی خود قرار داده است، اظهار کرد: عواید وقف می‌تواند به کمک انسان‌های نیازمند بیاید و برخی را از نزول گرفتن پول بازدارد.
 
وی انتشار اوراق وقف برای تأسیس بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری را گامی در جهت عمومی سازی وقف دانست و گفت: خرید اوراق وقف استفاده از امکانات دنیا برای آبادی دنیای آخرتمان است.
 
سلحشور ضمن دعوت از تمامی هنرمندان و هنرپیشگان برای خرید اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان گفت: مردم با زجرهایی که سرطان برای خانواده بیماران به همراه دارد آشنا هستند و در صورتی که به خوبی در جریان عرضه این اوراق قرار گیرند به طور حتم در این راه گام برمی‌دارند.
 
«آرامش بهاری» به جام جم می رود

 
حسن ربیعی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف با بیان این مطلب افزود: با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری سازمان صداوسیما از انتهای سال 92 تا پایان ایام نوروز به صورت روزانه چند ویژه برنامه با موضوع طرح نوروزی آرامش بهاری از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون پخش خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا ویژه برنامه 13 قسمتی «آرامش بهاری» به مدت 30 دقیقه هر روز از ساعت 12 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این برنامه از روز 25 اسفند آغاز شده است و تا 16 فروردین به صورت روزانه بجز روزهای پنجشنبه و جمعه پخش خواهد شد.
 
وی درخصوص محتوای این ویژه برنامه نیز گفت: هر بخش از این ویژه برنامه شامل یک مصاحبه و گفت و گو با مدیران و مسئولان ارشد سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران کل استان ها، معرفی یک امامزاده شاخص در سطح کشور، بیان احکام وقف و استفتائات مقام معظم رهبری درخصوص وقف، دل نوشته های وقفی و اخبار و تازه های وقف و بقاع متبرکه است.
 
ربیعی افزود: تبیین ابعاد «سبک زندگی اسلامی» توسط حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف ، اجرای مسابقه پیامکی با موضوع وقف و امامزادگان با اهدای 5 سکه ربع بهار آزادی به 5 نفر از برندگان در هر برنامه از دیگر قسمت های این ویژه برنامه است.
 
وی گفت: پخش ویژه برنامه ای دیگر با عنوان «آرامش بهاری» در 20 قسمت 30 دقیقه ای، ساعت 22 هر شب از 25 اسفند آغاز و تا 16 فروردین 93 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد که شامل مصاحبه با مدیران و مسئولان ارشد سازمان اوقاف و ادارات تابعه، بیان احکام وقف و استفتائات مقام معظم رهبری در این باره، اخبار و تازه های وقف و بقاع متبرکه، مستند معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه و مسابقه پیامکی است.
 
ربیعی افزود: در این ویژه برنامه نیز بخش ویژه ای برای گزارش مردمی درباره طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.
 
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف در ادامه به تشریح ویژه برنامه های رادیویی آرامش بهاری پرداخت و گفت: ویژه برنامه رادیویی آرامش بهاری هم در 15 قسمت 10 دقیقه ای بعد ازظهرها از رادیو ایران پخش خواهد شد که شامل بخش های ارتباط زنده با مجریان و دست اندرکاران طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سراسر کشور و نیز ارتباط تلفنی با حجت الاسلام شرفخانی رئیس ستاد طرح نوروزی آرامش بهاری و دبیر این طرح به منظور ارائه آخرین اخبار و گزارش های طرح نوروزی آرامش بهاری است.
 
وی افزود: در همین راستا ویژه برنامه ای نیز با موضوع آرامش بهاری در 20 قسمت 15 دقیقه ای از رادیو معارف پخش خواهد شد.
 
ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه (س) دوم در اواخر تعطیلات نوروزی و تقارن طرح نوروزی آرامش بهاری با ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 نوروز، برنامه های رادیویی و تلویزیونی تولید شده در این ایام با رویکرد طرح سوگواره یاس نبوی خواهد بود.
/2759/