خطه سرسبز گیلان از امروز با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 199بقعه متبرکه آغوش خود را بر روی زائران و مسافران نوروزی گشود.
 
به گزارش راسخون، " محمد قاسم پور "، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در در خطه سرسبز شمال گفت : طرح آرامش بهاری از 28 اسفند در سطح بقاع و اماکن متبرکه گیلان و در 199 بقعه متبرکه استان آغاز شده است و تا 15 فروردین 93 ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: مراسم تحویل سال نو در جوار امامزادگان ، یکی از برنامه‌های شاخص طرح آرامش بهاری است که در50 بقعه شاخص استان گیلان به صورت ویژه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه برای طرح آرامش بهاری، برنامه های مختلفی از جمله خیمه‌های معرفت در نظر گرفته شده است، افزود : به همین منظور 19 خیمه معرفت در گیلان برپا شده است.
 
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان گیلان در هر خیمه معرفت، موضوعات گوناگونی با عنوان غرفه‌های کودک ، نقاشی مذهبی ، مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و روخوانی قرآن تدارک دیده شده است.
 
قاسم پور ، روحانیون اعزامی از قم به گیلان در طرح آرامش بهاری 93 را 30 نفر اعلام کرد و گفت : 150 روحانی بومی نیز در بقاع متبرکه گیلان مستقر شده و به عنوان امام جماعت و روحانی مستقر در برگزاری طرح آرامش بهاری همکاری می‌کنند.
 
• طرح آرمش بهاری در لنگرود
 
برپایی خیمه های معرفت ، اجرای نماز جماعت در بقاع متبرکه، پاسخ به مسائل شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع در سطح بقاع متبرکه، راه اندازی ایستگاه تندرستی، برپایی نمایشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و اجرای ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) بخشی از برنامه های اجرایی در طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در شهرستان لنگرود در ایام تعطیلات نوروزی است.
 
• چاپ و توزیع 20 هزار بروشور در آستانه اشرفیه
 
بیش از20 هزار بروشور با موضوع آشنائی با بقاع متبرکه در آستانه اشرفیه چاپ و توزیع می شود.
 
به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز و تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز باستانی، بیش از بیست هزار بروشورچاپ و آماده توزیع در بقاع متبرکه آستانه اشرفیه شد.
 
از جمله عناوین این بروشور می توان به آشنایی با بقاع شهرستان آستانه اشرفیه ، آداب وفوائد زیارت ، وقف وشهدا، وقف احسان ماندگار اشاره کرد.
/2759/