سخنگوی سازمان اوقاف با بیان اینکه آیین تحویل سال نو پنجشنبه شب در 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد، گفت : براساس آخرین ارزیابی به عمل آمده بیش از 6 میلیون نفر زائر و مسافر نوروزی در آیین تحویل سال نو در بقاع متبرک و امامزادگان کشور حضور یافتند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حسن ربیعی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف از 28 اسفندماه به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز و باهدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری ، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز باستانی و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اهداف این طرح است.
 
ربیعی با بیان اینکه در 1889 امامزاده کشور، آیین ویژه تحویل سال برگزار شد ، گفت: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز شد و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن پرداختند و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت سپس پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش گردید.
 
وی با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا (س) شامل ؛ سلیمه ، سیده النساء ، سرالله ، سرالعظمه ، سعیده ، ساجده و سماویه برپا شد.
/2759/