معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در 38 امامزاده استان، از برپایی 21 غرفه عفاف و حجاب و 16 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: خیمه‌های معرفت به‌منظور بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقای سطح دینی ـ معرفتی زائران در امامزادگان باقریه، فردوس، سلیمان علی(ع)، امامزاده عبدالله کارشک برقرار شده است.
 
وی گفتمان‌ دینی ـ مذهبی، مشاوره وپاسخ‌گویی به مسائل شرعی و... را از غرفه‌های خیمه معرفت عنوان کرد که در صحن امامزادگان برپا شده و تاکنون مورد استقبال خوب زائران قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اجرای باشکوه مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه‌ شاخص استان گفت: حضور روحانی و اقامه‌ نماز جماعت در کلیه‌ بقاع متبرکه مجری طرح، انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی در شهر، رسانه‌ها و محیط پیرامونی بقاع متبرکه، انجام اقدامات ویژه درباب ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقف جدید و ارائه خدمات رفاهی از جمله تمهیدات ادار‌ه‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اوقاف استان است که به منظور اجرای باشکوه طرح آرامش بهاری در حال انجام است.
 
مؤمنی‌مقدم در ادامه از حضور 68 روحانی در بقاع متبرکه طی ایام اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: این روحانیان به‌منظور اجرای برنامه‌های مذهبی ـ تبلیغی از استان‌های قم و خراسان رضوی در طرح آرامش بهاری حضور یافته‌اند.
 
وی ادامه داد: 13 روحانی مستقر و ثابت بقعه،29  مبلغ بومی و 26 مبلغ اعزامی از قم و مشهد فرآیند تبلیغی طرح آرامش بهاری را انجام می‌دهند.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی از برپایی 16 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه خبر داد و یادآور شد: برپایی 21 غرفه عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه صلواتی در 33 بقعه و برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری در 38 بقعه متبرکه از برنامه‌های طرح آرامش بهاری سال 93 در استان است.
/2759/