کارشناس فوتبال درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا ٢٠١٥ گفت: در گروه مناسبی قرار گرفتیم و می‌توانیم با در نظر گرفتن شرایط بعد از جام جهانی و تغییر نسل نتایج خوبی را کسب کنیم.
 
به گزارش راسخون، مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره قرعه کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: گروه ما نسبت به گروه‌های دیگر مناسب‌تر است اما این به این معنا نیست که راحت‌تر است. قطر و امارات برنامه‌های وسیعی را برای آینده فوتبال خود و پیشرفت در این ورزش انجام داده‌اند. یکی از علت‌هایی که این گروه را مناسب می‌دانم این است که هرسه هم‌گروه‌های ما از یک منطقه هستند و یک نوع فوتبال را به نمایش می‌گذارند. بنابراین در دور گروهی ما به یک نوع تحلیل و انتخاب یک نوع بازی احتیاج داریم و همین مسئله دست ما را باز می‌گذارد.
 
او درباره مواجه دوباره ایران با تیم‌های عربی گفت: در سال‌های اخیر این کشورها از نظر فوتبالی و حتی روانی برای ایران رقیب بوده‌اند با این حال ما اگر بازی اصلی خودمان را به نمایش بگذاریم، با تکیه بر توانایی‌هایمان می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم. ما باید به این فکر کنیم که اگر تیم‌های قوی‌تری مثل کره‌جنوبی در گروه ما قرار می‌گرفتند شرایط برای ما سخت می‌شد حضور امارات، قطر و بحرین در گروه ما شرایط خوبی را برای ما ایجاد کرده است.
 
جلالی درباره پیش‌بینی نتایج ایران در این رقابت‌ها تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان درباره قهرمانی ایران در این رقابت‌ها صحبت کرد. همان‌طور که می‌دانید جام جهانی در پیش است و باید تاثیر تحولات بعد از آن را هم در نتایج تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا در نظر گرفت. در هر صورت بعد از اتمام جام جهانی فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و کادرفنی بسیاری از تیم‌های آسیایی تغییر می‌کند بنابراین همین مسائل در نتایج تیم ها در جام ملت‌ها تاثیرگذار است.
 
او درباره برنامه ‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: از همین الان باید برای بعد از جام جهانی چشم‌اندازی داشته باشیم و به این فکر باشیم که یک تغییر نسلی داشته باشیم مثلا می‌توانیم از بازیکنان تیم امید استفاده کنیم و مهم‌تر اینکه فدراسیون باید کی‌روش را هم حفظ کند.
 
جلالی در پایان گفت: تجربیات و سوابق کی‌روش نشان داده است که در تغییر نسل تیم‌ها و بازیکنان قابلیت و تخصص خوبی دارد به همین دلیل با حضور او در تیم ملی این ویژگی می‌تواند به موفقیت تیم ما در آسیا کمک کند.
/2759/