معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران گفت : سوگواره یاس نبوی در122بقعه متبرکه شاخص استان تهران برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برنامه‌های اوقاف استان تهران در امامزادگان و بقاع متبرکه در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در قالب سوگواره یاس نبوی، افزود : در این روز در حدود 122 بقعه و امامزاده استان تهران ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگزار می‌شود.
 
وی گفت : این سوگواره با هدف ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها)، معرفی شخصیت بانوی بزرگوار اسلام و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.
 
حسینی خاطر نشان کرد : همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نیز برنامه ریزی شده است و شام غریبان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را نیز به عنوان یک برنامه مهم خواهیم داشت.
 
وی افزود : بیش از 250 مبلغ که 100 تن از آنها از حوزه علمیه قم و 150 مبلغ بومی استان تهران به بقاع متبرکه در این روز اعزام می‌شوند.
 
معاون فرهنگی اوقاف استان تهران همچنین از برگزاری 30خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه استان تهران خبر داد و گفت : در چند امامزاده شاخص ویژه برنامه‌ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار می‌شود که از جمله آنها سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی در امامزاده صالح (علیه السلام) تجریش خواهد بود.
/2759/