مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : ترویج فضایل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ترویج خطبه فدکیه از جمله اهداف برپایی سوگواره یاس نبوی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه ماندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با ما، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را حلقه وصل تمام امت به رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص) تا قیامت دانست و بیان داشت: عزاداری سوگواری حضرت فاطمه(سلام الله علیها) باید پرشور برگزار شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ولایت‏‌پذیری حضرت زهرا(سلام الله علیها) گفت: آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و دختران و بانوان جامعه می‏‌توانند درس‏‌های فراوانی از زندگی این بانو گرفته و در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند.
 
علیزاده مسئولیت فاطمیون را سنگین برشمرد و افزود: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) الگوی ائمه(ع) است و مقام و مرتبه ویژه‌ای دارد.
 
وی با بیان اینکه سیره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگوی مناسبی برای همه مردم مسلمان جهان است، افزود: شناسایی و شناساندن سیره حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در حقیقت ترویج همه خوبی‌های عالم است.
 
علیزاده مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) را اخلاص در عمل دانست و گفت: در زندگی حضرت زهرا(س) مقایسه مسائل مادی با بالادستان مشاهده نمی‌شود، چرا که مقایسه در مادیات سبب نابودی زندگی افراد می‌شود.
 
وی فاطمه(س) را نخستین شهیده راه ولایت خواند و خاطرنشان کرد: تلاش حضرت فاطمه(س) برای دفاع از امامت، ولایت و دین بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران پیروی از ولایت را بهترین راه اطاعت از حضرت فاطمه(س) دانست.
 
علیزاده به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و بیان داشت: ترویج فضایل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج خطبه فدکیه به عنوان منشور دفاع از ولایت از جمله اهداف برپایی سوگواره یاس نبوی است.
 
وی تصریح کرد: شعار اوقاف در سوگواره یاس نبوی همان سخن شیوا و معروف رهبر معظم انقلاب در خصوص فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.
/2759/