مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : سوگواره یاس نبوی امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 24 امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سیف اله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت:طرح سوگواره یاس نبوی در شهرستان بجنورد در حرم امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع)، سیداسماعیل(ع) باباامان، امامزاده محمدباقر(ع) روستای اسفیدان، امامزاده محمدرضا(ع) روستای لنگر، بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) روستای گیفان، امامزاده هادی(ع) روستای ارگ و ... برگزار می شود.
 
حجت الاسلام سهرابی گفت: این طرح در شهرستان شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع) و امامزاده غیبی(ع)، در شهرستان اسفراین در محل امامزاده جعفر(ع) روستای کوشکی، در شهرستان مانه و سملقان در محل امامزاده دلاور(ع) شهر آشخانه، مرکز این شهرستان و امامزاده ابراهیم(ع) روستای انصار، در شهرستان فاروج در محل امامزاده جعفر(ع) روستای سیاهدشت و امامزاده محمد(ع) روستای برگرد و در شهرستان گرمه و جاجرم نیز در محل امامزاده زین العابدین(ع) روستای سنخواست و امامزاده فخر الدین(ع) شهر ایور برگزار می شود.
 
به گفته حجت الاسلام سهرابی از نهم فروردین ماه و همزمان با دهه دوم فاطمیه طرح سوگواره یاس نبوی در 24 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان آغاز شده و تا پانزدهم این ماه ادامه دارد.
 
وی اجرای برنامه های عزاداری و میزبانی دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی، برپایی خیمه های معرفت و غرفه های کودک و نوجوان، مشاوره وقف و عفاف و حجاب و ... را برخی از برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده های خراسان شمالی ذکر کرد.
 
به گفته وی مراسم محوری و ویژه طرح سوگواره یاس نبوی نیز امروز چهاردهم فروردین ماه و همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در امامزادگان شاخص هر شهرستان برگزار می شود.
/2759/