مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت : همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) همایش رهروان یاس نبوی در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه جامعه ما امروز در طهارت و دفاع از ارزش های معنوی و اسلامی به فرهنگ فاطمی نیاز دارد در این برنامه نمادین سعی می شود تا جوانان به همراه اقشار مختلف در سوگ یاس نبی به برنامه های فرهنگی و معنوی دست زده و به شکل ویژه در این روز حزن و اندوه را گرامی داشته و عرض ارادتی به محضر بانوی آب و آیینه داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: به مناسبت شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) سوگواره یاس نبوی در 36 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: این مراسم در 14 فروردین ماه 93 مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی الثانی، برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در این امامزادگان جزو برنامه های این مراسم است، گفت: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومان(ع)، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه است.
 
وی خاطر نشان کرد: اجرای صحیح نیات واقفان و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف های جدید و به ویژه وقف برای حضرت فاطمه زهرا(س) جزو اهداف دیگر این مراسم است.
 
حجت الاسلام گرایلی بهره مندی آحاد جامعه از فضای فرهنگی و معنوی امامزادگان را از برنامه های مهم اداره کل اوقاف دانست و گفت: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و ترویج خطبه فدکیه و ایجاد خیمه معرفت جزو برنامه هایی است ما در این ایام در بقاع متبرکه شاخص برگزار می کنیم.
 
وی با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم یاس نبوی برنامه های متنوع مذهبی نیز برگزار می شود، افزود: همایش رهروان یاس نبوی، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر روز شهادت از جمله برنامه هایی است که در روز 14 فروردین ماه برگزار می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: حرکت دسته ها و هیئت های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت زیارت نامه فدکیه حضرت فاطمه الزهرا(س) و اطعام زائران و شرکت کنندگان جزو برنامه های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص است.
/2759/