معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده گفت : مسئولیت مدیران فرهنگی نیز در این راستا سنگین تر شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم  نشر معارف قرآنی  را یکی از زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ در جامعه اسلامی دانست و گفت:  از آنجا که وقف یک مقوله مهم اقتصادی محسوب می شود می توان با مدیریت جهادی از این ظرفیت بزرگ در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
 
وی با اشاره به اعلام سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی »گفت: از آنجا که مقام معظم رهبری بر نشر معارف قرآنی  نیز همواره تاکید فراوان داشته اند، تا آنجا که اوقاف مکلف به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن شده است لذا باید برنامه ها در سال جاری در راستای تحقق شعار امسال با مدیریت جهادی انجام گیرد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم امسال نیز مطابق سال های قبل در استان اجرا می شود گفت: این برنامه ، فرصت مغتنمی است تا معارف قرآنی را بتوان در راستای اعتلای فرهنگ نشر و گسترش داد.
 
حجت الاسلام مومنی مقدم  اجرای این طرح بزرگ قرآنی را در سالهای گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اوقاف خراسان جنوبی در این طرح تاکنون بیش از 4 هزار حافظ قرآن را تربیت نموده است.
 
وی در ادامه به ثبت وقف های قرآنی تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت عظیمی که وقف دارد می توان از اقتصاد این گنج عظیم دینی در راستای ترویج و نشر معارف قرآنی بهره جست.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در پایان از ثبت یک وقف قرآنی در نوروز امسال خبر داد و گفت: این موقوفه شامل 24 فنجان آب ، سه ثطعه زمین کشاورزی با تعداد 55 اصله درخت بادام ، زرشک و زرآلو است که برای فعالیت های قرآنی در امامزادگان باقریه(ع) توسط واقف نیک اندیش به نام علی محمدی بیژائم وقف شده است.
/2759/