آئین غبارروبی آستان مطهر حضرت موسی مبرقع(علیه السلام) فرزند بلافصل امام جواد(علیه السلام) و جد سادات رضویه، یکشنبه، 24 فروردین‌ماه در محله 40 اختران شهر مقدس قم برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، آئین غبارروبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و جد سادات رضویه در محله چهل اختران شهر مقدس قم با حضور مدیریت فرهنگی و خادمین این آستان مقدس برگزار شد.
 
این مراسم در فضایی معنوی با مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت آغاز و در ادامه خادمان ضریح مطهر، شبستان و رواق را برای زائران معطر و پاکیزه کردند و سپس نذورات داخل ضریح نیز جمع‌آوری و داخل ضریح را عطرافشانی کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فاطمیان، مدیر فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) در حاشیه این مراسم معنوی در خصوص این امامزاده بیان کرد: امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و تنها برادر امام هادی(ع) است و همچنین ایشان جدسادات رضویه هستند، که هر روز زائران از نقاط مختلف به زیارت این امامزاده جلیل‌القدر شرفیاب می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: حضرت موسی مبرقع(ع) در سال 214 ه.ق در مدینه متولد شدند و نام مادرشان حضرت سمانه بود، وی از اولین سادات رضوی بودند که در سال 256 ه.ق وارد شهر مقدس قم شدند و سرانجام در سال 296 ه.ق درگذشتند و در این مکان مقدس دفن شدند.
 
مدیر فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرفع(ع) درخصوص مشهور بودن این مکان به 40 اختران، اظهار کرد: در کنار آرامگاه مطهر حضرت موسی مبرقع(ع)، 40 تن از نوادگان امام جواد(ع) نیز مدفون هستند که به این دلیل این امامزاده در بین مردم به چهل اختران مشهور است.
 
یادآور می‌شود، این آستان مطهر در خیابان آذر شهر مقدس قم واقع شده است.
/2759/