جلسه هم اندیشی متولیان موقوفات فارس با مسئولان اوقاف برگزار شد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، جلسه هم اندیشی متولیان موقوفات فارس با مسئولان اوقاف برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، در جمع متولیان موقوفات گفت : موقوفات از ارزنده ترین سرمایه های اقتصادی و اجتماعی جامعه اسلامی است و خیراندیشی، نوع دوستی، دردمندی، ایثارگری و از خود گذشتگی را در جامعه رواج می دهد. هر وقفی معرف شخصیت واقف است؛ واقف با بصیرت و ایمان و آینده نگری، نوع دوستی و خداباوری خود را به اثبات می رساند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم اظهار داشت: موقوفاتی که در اختیار ماست سرمایه های بسیار ارزشمندی است و مسئولیت آن از بیت المال بیشتر است. متولی باید دلسوزتر از مال خود از موقوفه نگهداری کند.
 
وی موقوفات را امانتی بسیار سخت و پرمسئولیت نزد متولیان دانست و افزود: اولین مسئولیت شما احیاء موقوفه است همانگونه که دلسوز مال خود هستید دلسوز موقوفه هم باشید. باید از ظرفیت و توانایی خود برای مدیریت و وصول مطالبات موقوفات استفاده کنید. حتی اگر یک رقبه فاقد رابطه استیجاری دارید باید آن را احیا کنید.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بر ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: موقوفات باید نام و نشان داشته باشند و نیت واقف و کار ارزشمند وی در جامعه تبلیغ شود و با احیاء و حفظ وقف و اجرای صحیح نیت واقف، مردم آثار وقف را ببینند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم با تاکید بر همفکری و تعامل متولیان در این امر مهم افزود: کانون متولیان موقوفات، جلسات خود را در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار کنند و به طور مستمر با مسئولان اوقاف در ارتباط و تعامل و همکاری باشند.
 
این نشست هم اندیشی با حضور مدیر کل، معاون حقوقی و ثبتی و رئیس اداره تحقیق اداره اوقاف و امور خیریه فارس و اعضای کانون متولیان موقوفات استان برگزار شد و مسائل و مشکلات موقوفات مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
/2759/