مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همزمان با ایام ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت : بیشترین حقایق وجودی زن در تعالیم اسلامی است و باید سیره و سنت حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه...
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی ضمن بیان فضایل صدیقه طاهره(س) و شخصیت ممتاز آن حضرت اظهار داشت: اگر شخصیت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برای ذهنهای ساده و چشمهای نزدیک بین ما آشکار می شد ما هم تصدیق می کردیم که فاطمه زهرا(س) سرور همه زنان عالم است. بانویی که در سنین کم و در عمر کوتاه به مقامات معنوی و علمی و معرفتی و به مرتبه ای برسد که برابر مرتبه انبیا و اولیاست.
 
وی تصریح کرد: در واقع فاطمه زهرا فجر درخشانی است که از گریبان او خورشید امامت و ولایت و نبوت درخشیده است. آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن ستاره های فروزان ولایت قرار گرفته است. همه ائمه (ع) برای مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلی قایل بودند که برای کمتر کسی این همه احترام و تجلیل را از آن بزرگواران می شود دید.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر تلاش برای شناخت صحیح زنان از امکاناتی که در اختیار دارند، حرکت مبتنی بر فکر و تأمل در راه رفع ستم از زنان را ضروری دانسته و ادامه داد: بیشترین حقایق وجودی زن در تعالیم اسلامی است. 
 
اسلام طرفدار تکامل بشر است. برای اسلام زن و مرد هیچ فرقی ندارد. برای اسلام جنس زن یاجنس مرد مطرح نیست، تکامل انسانی مطرح است. یک جا سخن از مرد گفته می شود، یک جا سخن از زن، به یک مناسبت از زن تجلیل می شود، به یک مناسبت از مرد تجلیل می شود، چون دو حصّه پیکره بشرند، دو بخش وجود بشری هستند، از لحاظ جنبه بشری و جنبه الهی هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
 
وی افزود: حرکت در جهت احقاق حقوق زنان در جامعه اسلامی و در جامعه ما حتما باید انجام بگیرد منتها بر مبنای اسلامی و با هدف اسلامی.
 
صادقی با اشاره به ظلم و آزاری که زنان در خانواده غربی متحمل می شوند برخورد با مواردی اندک در این باب را در جامعه اسلامی ضروری دانسته و افزود: اگر کشور بتواند جامعه زنان را با تکیه بر تعلیمات اسلامی، با همان معارفی که اسلام خواسته است آشنا بکند، من تردیدی ندارم که پیشرفت و ترقی و تعالی کشور مضاعف و چند برابر خواهد شد. در هر میدانی که بانوان مسؤولانه در آن میدان وارد بشوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، خصوصیت حضور خانمها در میدانهای مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می‌شود، یعنی همسر و فرزندان او هم واردند. حضور مرد به این معنا نیست، اما حضور زن به این معنا است. در هر میدانی که زن وارد بشود - زنی که خانم و کدبانوی یک خانه است - در حقیقت همه آن خانه را در آن میدان وارد می کند. حضور زنان در بخشهای مختلف بسیار مهم است.
 
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اولین زن واقف در اسلام است که در دوران زندگی کوتاه خود وقف های زیادی را انجام داده اند ادامه داد: ان حضرت در باب صدقات و موقوفات برترین بانوى جهان بوده و هستند، هر چه را مالک بوده بر اساس سیره پدر بزرگوارشان تقدیم به فقراء و مستمندان مى نمودند و علاوه بر کمک هاى مقطعى کمک هاى جاویدان و مستمرى - موقوفات و صدقات – داشته‌اند.
 
صادقی در ادامه صحبتهای خود به بانوان واقف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به اعتقادات محکم و پیروی از سیره ی فاطمی که بانوان ما در جامعه کنونی دارند اقدام به انجام امور خیرخواهانه همچون وقف می نمایند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، در جامعه به موقوفات فاطمی بسیار نیازمند هستیم و باید برای ایجاد موقوفاتی که بتواند سیره و سنت، منش و شخصیت حضرت فاطمه الزهرا(س) این بانوی پاک دامن را در جامعه بالاخص در میان زنان ترویج دهد، تلاش نماییم.
/2759/