خیمنس در آستانه دیدار تیمش برابر استقلال، نماینده ایران را بهترین تیم گروه می‌داند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، سرمربی تیم فوتبال الریان قطر در نشست خبری بیش از بازی تیمش مقابل استقلال اظهار کرد: دو تیمی که فردا بازی می‌کنند، فقط برای احترام به لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند چرا که این دو تیم شانسی برای صعود ندارند. هر دو تیم کم شانس بودند که نتوانستند به مرحله‌ی بعد صعود کنند. به نظر من استقلال بهترین تیم این گروه بود، که ما توانستیم آنها را در قطر شکست دهیم.
 
او ادامه داد: فکر می‌کنم تیم ما مقابل الشباب و الجزیره بهتر از حریف بازی کرد اما مقابل این دو تیم شکست خورد. به هر حال این پیچیدگی‌های فوتبال است که فهم این ورزش را سخت می‌کند.
 
خیمنس درباره‌ی این که برای بازی فردا به جوانانش میدان می‌دهد یا خیر؟ گفت: ما با 17 بازیکن به ایران آمدیم و سعی می‌کنیم از آنها به نفع احسن در بازی فردا استفاده کنیم. مشکل ما در این فصل مصدومیت‌های زیاد بازیکنان بود اما نکته مثبت این است که بازیکنان جوان و مستعدی داریم.
 
سرمربی الریان در پاسخ به این سوال که چرا معتقد است استقلال بهترین تیم این گروه بود، گفت: تیم ما و استقلال شباهت‌های زیادی با هم دارند. با احترام زیادی که برای دو تیم الشباب و الجزیره قائل هستم باید بگویم که ما و استقلال از این دو تیم بهتر بودیم. نمی‌دانم استقلال چه مشکلاتی داشت اما ما در این فصل سختی‌های زیادی دیدیم. من از لیگ اسپانیا آمدم که کاملا رقابتی است. به نظر من، ما در آسیا بازیهای خوبی انجام دادیم. مقابل الجزیره در زمین این تیم دو گل زدیم و باختیم. در بازی خارج از خانه مقابل الشباب هم سه گل زدیم ولی دوباره باختیم. من قبل از رقابت‌ها می‌توانستم بگویم که شانس ما و استقلال برای صعود از دو تیم دیگر بیشتر است.
 
خیمنس با قبول این نکته که تیمش در قطر فصل خوبی را پشت سر نگذاشت، گفت: هر اتفاقی دلایلی دارد. من کمتر از 5 ماه است که به این تیم آمدم. ترکیب الریان با 2 سال پیش خیلی متفاوت است و انتقال از آن نسل به نسل فعلی زمان‌بر بوده و باید آهسته انجام شود. نکته‌ی مثبت تیم الریان که در تیم‌های دیگر هم وجود ندارد این است که بازیکنان آینده‌دار و جوان قطری در تیم ما زیاد هستند، آن هم نه بازیکنانی که از خارج می‌آیند و قطری می‌شوند.
 
در این نشست عبدالرحمن هافبک الریان هم درباره‌ی بازی فردا گفت: ما نیاز داریم که در بازی آخر خود در آسیا پیروز شویم و با روحیه‌ی خوبی به مصاف بازی مهم خود در جام امیرقطر برویم. هر چند ممکن است بعد از این بازی مثل همیشه خیلی از بازیکنانمان را به دلیل مصدومیت از دست دهیم. آسیب دیدگی بازیکنان در این فصل مشکل اساسی ما بود که باعث شد بازیکنان جوان جایگزین شوند. به نظر من بی تجربگی بود که مانع صعود ما ازاین گروه شد اما فردا می‌خواهیم به همه نشان دهیم که تیم خوبی هستیم و گل‌های زیادی می‌زنیم.
/2759/