رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران با بیا اینکه در 6 ماه دوم سال 1392 با توجه به اقدامات و تدابیر اندیشیده شده، 10 موقوفه موفق به اخذ سند شدند، گفت : مهم‌ترین موقوفه که در اداره اوقاف...
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، حجت الاسلام صادقی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران  با اعلام این خبر اظهارداشت : مساحت اعیان این مجموعه بیمارستانی حدود 17 هزار مترمربع است که حدود 2000متر آن برای ساخت اتوبان استفاده شده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به مساحتی که توسط شهرداری برای اتوبان استفاده شده است، می‌توان رایزنی‌های با شهرداری داشت. هم‌چنین بخشی از مساحت این موقوفه در تصرف دانشگاه پیام نور است.
 
حجت الاسلام صادقی در راستای بازپس گیری محدوده موقوفه مذکور خاطر نشان کرد: تا پیش از این به دلیل در دست نداشتن سند موقوفه، نمی‌توانستیم اقدامات لازم را برای ساخت بیمارستان و یا تعیین محدوده موقوفه، انجام دهیم که به حمد و سپاس خداوند منان این مهم، میسر شد.
 
وی در خصوص اخذ سند برای دیگر موقوفات گفت: در سال گذشته توانستیم برای یکی از موقوفات بزرگ و مهم در بومهن به نام موقوفه آمنه خانم نیز سند بگیریم. حدود 5 سند دیگر نیز در بومهن برای موقوفات اخذ شد. در کمرد نیز 3 موقوفه سند گرفتیم.
 
حجت الاسلام صادقی درباره موقوفه جدید در اداره شمال شرق استان تهران خاطر نشان کرد: سه دانگ از یک باب مغازه به ارزش 3 میلیارد تومان وقف شده است. اما واقف شرطی مبنی بر خرید سه دانگ دیگر نیز برای اوقاف تعیین کرده که این موضوع در دست بررسی و اقدام است.
 
صادقی با بیان اینکه بازسازی و تعمیر موقوفات یکی دیگر از فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران محسوب می‎شود که در سال گذشته فعالیت‌های در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: طرح بازسازی و احداث عمرانی امامزاده پنج تن (ع) لویزان در سه فاز برنامه ریزی شد. فاز صفر انجام شده و تا پایان سال جدید نیز فاز 1 و 2 به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح جامع عمرانی با همکاری شهردرای منطقه به اجرا در خواهد آمد.هم‌چنین گفتنی است که کاشی کاری و کتیبه این بنا نیز تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.
 
وی در ادامه افزود: بازسازی موقوفه شیخ داود که یک واحد مسکونی بود برای اجاره بازسازی شد و در سال 93 پیش‌بینی شده که این بنای 2 طبقه موقوفی تخریب گردد و ساختمان 4 طبقه احداث گردد. در 6 ماه دوم سال 92 کارهای مربوط به شهرداری و جواز و... انجام شد و در این سال فعالیت عمرانی آغاز خواهد شد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق استان تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ وقف از طرق مختلف انجام می‌شود، گفت: برای ترویج فرهنگ وقف و آشناسازی مردم با این سنت حسنه، تبلیغات خوبی برای مشارکت در ساخت بیمارستان وقفی سرطان در شهرری انجام شد. به همین منظور در زمان سال تحویل در امامزاده 5 تن لویزان برگه‌های مشارکت در بین مردم توریع شد و بسیاری از نوجوانان و کودکان عیدی‌های خود را به منظور مشارکت در ساخت بیمارستان سرطان، وقف کردند.
 
حجت السلام صادقی با بیان اینکه طرح‌های صورت گرفته در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این محدوده شامل هر دو طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی می‌گردد، گفت: طرح آرامش بهاری در 2 امامزاده 5 تن لویزان و امامزاده عبدالله همسین برپا شد و در این دو مکان نیز خیمه معرفت برای پاسخگویی و مشاوره به زائران و بازدیدکنندگان نوروزی با حضور مبلغان فعالیت داشت.
 
وی در پایان افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری سال 93 را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام نهادند، ما در اداره اوقاف باید تلاش کنیم که این اهداف به نحو احسن اجرایی شود. در بحث اقتصاد با بهره‌وری مفید از موقوفات و در عرصه فرهنگ با فرهنگ سازی و مشارکت در وقف باید این روند را پیش گرفت و عملی ساخت
/2759/