نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور گفت : اذان موجب فرار شیطان از وجود انسان می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور در سینما نفت آبادان با بیان اینکه اذان با ماهیت توحیدی خود به دلها آرامش می بخشد ، افزود : اذان گفتن در گوش نوزاد تازه متولد شده، او را از شر شیطان بیمه می کند.
 
وی اذان را موجب تربیت انسان دانست و گفت: اذان انسان را از بداخلاقی دور می کند.
 
آیت الله حیدری اضافه کرد: اذان زمین را با آسمان پیوند می زند و تنها چیزی که اهل آسمان از اهل زمین می شنوند، اذان است.
 
براساس این گزارش ، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور ، امام جمعه آبادان نیز این شهر را نقطه ای نورانی در استان خوزستان و کشور خواند و گفت: آبادان اردیبهشت ماه میزبان جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان بود و اکنون میزبان هجدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، اذان و ابتهال کشور است که افتخاری بزرگ برای این شهرستان می باشد.
 
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: امسال را با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز کردیم و امید است شاهد توسعه فرهنگ فاطمی در کشور باشیم.
 
وی از تمامی دست اندرکاران جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان و هجدمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، اذان و ابتهال قدردانی کرد.
/2759/