اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی در شرایطی به پایان رسید که سرمربی این تیم به همراه کاروان تیم ملی به ایران بازنگشت.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل آماده می کند، بامداد روز سه شنبه 26 فروردین ماه در حالی از طریق دبی راهی ژوهانسبورگ شد که تنها 10 بازیکن این تیم را در سفر به آفریقای جنوبی همراهی می کردند. با این حال در روزهای بعد بازیکنان تیم های سپاهان، استقلال، فولاد و تراکتورسازی هم به جمع بازیکنان اضافه شدند تا نخستین اردوی تیم ملی با همه مشکلاتش برگزار شود.
 
شاگردان کارلوس کی روش که در اردوی آفریقای جنوبی تمرینات بدنسازی را در اولویت کارهایشان قرار داده بودند، در این اردو چهار بازی تدارکاتی با تیم های باشگاهی آفریقای جنوبی برگزار کردند که در دو مسابقه به پیروزی رسیدند، یک بازی را مساوی کردند و در یک دیدار هم برابر صدرنشین لیگ این کشور تن به شکست دادند.
 
روز پنجشنبه آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی برگزار شد و با پیروزی 2 بر صفر ملی پوشان هم همراه بود. پس از این بازی اردوی تیم ملی در ژوهانسبورگ به پایان رسید و امروز جمعه ملی پوشان در دو گروه آماده بازگشت به ایران شدند. در این میان کارلوس کی روش در آفریقای جنوبی ماند تا بعد از چند روز استراحت کنار خانواده اش که در ژوهانسبورگ زندگی می کنند به ایران برگردد.
 
براساس اعلام قبلی مسئولان تیم ملی، قرار است ملی پوشان کشورمان چند روز در تهران استراحت و تمرین کنند و سپس روز 22 اردیبهشت ماه راهی اتریش شوند تا این بار با حضور همه بازیکنان اردوی آماده سازی خود را برگزار کنند.
 
تیم ملی فوتبال ایران در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی با تیم های نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه است که روز 26 خرداد نخستین دیدار خود را برابر تیم ملی فوتبال نیجریه برگزار خواهد کرد و سپس به دیدار آرژانتین و بوسنی خواهد رفت.
/2759/