نائب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ گفت : «اگر باشگاه در جریان این تخلف باشد، حکم کمیته انضباطی گریبان باشگاه را هم خواهد گرفت.»
 
به گزارش راسخون به نقل از جام نیوز، مهدی تاج در واکنش به شایعه جعلی بودن کارت پایان خدمت تعدادی از بازیکنان فولاد و پیکان اظهار داشت: «به دلیل حساسیت موضوع بنده خودم این موضوع را بررسی کردم. اسنادی که از این بازیکنان به دست ما رسیده است هیچ اشکالی متوجه آن نیست. یعنی شکل و شمایل و ظاهر آنها مثل مدارک بقیه بازیکنان است.»
 
وی افزود: «بنابراین هیچ ایرادی متوجه سازمان لیگ نیست. چون سازمان لیگ چیزی را تحویل گرفته که از بقیه هم همان را تحویل گرفته است. بنابراین از آنجایی که ما مأمور تجسس، رصد، پیگیری و کارهای حفاظتی در این زمینه نیستیم، اگر چیزی در خصوص تخلف این بازیکنان ثابت شود، اشکال غیر قانونی به سازمان لیگ بازنمی گردد.»
 
تاج تاکید کرد: «در صحبت هایی که با آقای باران چشمه، مسئول ورزش نیروهای مسلح، داشتیم ایشان هم گفتند که این مدارک از نظر ما هم ایرادی ندارد.»
 
رئیس سازمان لیگ ادامه داد: «با توجه به اینکه این موضوع مربوط به 2 سال پیش از این است، اگر کسی در این زمینه ادعای تخلف این بازیکنان را دارد، باید شکایت خود را به کمیته انضباطی ببرد تا در آنجا بررسی شود و حکم در آنجا صادر شود.»
 
تاج در خصوص اینکه اگر این ادعا ثابت شود آیا ممکن است قهرمانی فولاد از این تیم گرفته شود یا فجر به لیگ برتر بازگردد، تصریح کرد: «این مورد مشمول ماده 36 کمیته انضباطی می شود که مربوط به استفاده از بازیکن غیرمجاز می شود. حالا آن هم شرایط خاص خودش را دارد. اگر بازیکن خودش تخلف کرده و باشگاه نمی داند حکم فقط شامل بازیکن می شود و برای بازیکن متخلف محرومیت در نظر گرفته می شود. اما اگر باشگاه در جریان این تخلف باشد این حکم گریبان باشگاه را هم خواهد گرفت که کمیته انضباطی حکم آن را مشخص خواهد کرد.»
/2759/