واقف خیراندیش یک واحد تجاری در تهران را وقف تهیه جهیزیه و تامین هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و امور فرهنگی و دینی کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، اکبر حدادی، واقف خیراندیش و بازنشسته سازمان صنایع دفاع، در اقدامی خیر خواهانه یک باب مغازه به مساحت 26 متر مربع به همراه پارکینگ و به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون ریال را وقف کرد.
 
براساس این گزارش، این واقف نیک اندیش درباره وقف مغازه سوپرمارکت خود اظهار داشت: تا زمانی که خودم زنده هستم 99 درصد به حق التولیه و یک درصد جهت خیرات و مبرات اختصاص خواهد یافت.
 
به گفته حدادی ، درآمد این موقوفه پس از فوت واقف به چند بخش تقسیم و اختصاص خواهد یافت.
 
برپایه این گزارش، بر اساس وقف نامه بعد از فوت واقف 20 درصد از درآمد موقوفه جهت سرمایه گذاری و احیای موقوفه، 10 درصد از منافع جهت عزاداری درایام فاطمیه(س)و10 درصد نیز صرف مراسم سخنرانی و مداحی در ایام ماه محرم در مسجد قائم(عج) محل سکونت وی در محله انتهای بزرگراه شهید صیاد هزینه خواهد شد.
 
این گزارش می افزاید : بر اساس وقف نامه مابقی درآمد این موقوفه صرف امور خیریه از قبیل دارو، درمان، کمک هزینه مسکن، توزیع آذوقه شب های ماه مبارک رمضان، عید نوروز و تهیه جهیزیه برای نیازمندان خواهد شد.
 
همچنین بر اساس وقف نامه، واقف نیک اندیش تهرانی، در موقوفه خود، از مسائل فرهنگی و آموزشی هم غافل نشده و وصیت کرده است تا از درآمد این واحد تجاری، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت هم پرداخت شود.
/2759/