مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اجرای طرح آرامش بهاری را از مصادیق عزم ملی و مدیریت جهادی دانست.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده چهارشنبه‌شب در همایش تجلیل از فعالان طرح آرامش بهاری مازندران که در امامزاده صالح(علیه السلام) کوچکسرای قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح آرامش بهاری را در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های تابع پایه‌ریزی و اجرایی می‌کند، اظهار داشت: 250 بقعه و امامزاده مازندران در ایام نوروز امسال مجری طرح آرامش بهاری بودند.
 
وی، نامگذاری امسال را به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی را راهبرد اساسی برای مدیران و مردم دانست و ادامه داد: اجرای طرح آرامش بهاری یکی از مصادیق عزم ملی و مدیریت جهادی است.
 
علیزاده با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو مقوله اساسی و بنیادین در هر کشوری است، تصریح کرد: اگر این دو مولفه در کشوری برداشته شود و یا مورد کم دقتی قرار گیرد آن کشور دچار چالش و خطر می‌شود.
 
وی تأکید کرد: راهکار پیروزی در مقابل ناتوها و شبیخون‌های فرهنگی و جنگ نرم استفاده از مبانی دینی و فرهنگی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان داشت: کشور در حوزه اقتصاد و فرهنگ با وجود همه موفقیت‌ها آسیب دید مثلا در بخش اقتصاد، تکیه کشور به اقتصاد نفتی خود یک چالش بزرگ است.
 
وی در بخش فرهنگ رواج سبک‌های غربی را که با غفلت‌ها و بی تدبیری‌ها و تهاجم دشمن شکل گرفته را پیامد منفی در مقوله فرهنگ دانست و غرب‌گرایی، مهاجرت و فرار مغزها را هم از چالش‌های پیش‌روی فرهنگی اعلام کرد.
 
علیزاده تصریح کرد: رهبری با ژرف‌نگری برای جلوگیری از چالش‌ها، دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را توامان بیان کردند تا مدیران با دور اندیشی بسترهای آن را فراهم کنیم.
/2759/