مسئول کمیته روابط عمومی سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بابیان اینکه این مسابقات به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام متعلق به نظام اسلامی است،گفت : این مسابقات محملی برای هم افزایی ومشارکت همه دستگاه های قرآنی و فرهنگی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، حسن ربیعی در نشست کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی با بیان اینکه سازمان اوقاف در طول سال برنامه ها و ماموریت هایی دارد که دارای بار معنوی بسزایی است ، اظهار داشت : برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ، یکی از همین اتفاقات است که توفیق خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) را برای خادمان و مجریان مسابقات فراهم می کند.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی داعیه رهبری فکری جهان اسلام را در دنیا دارد و الگویی برای امت های اسلامی و آزادی خواهان است و از این جهت برنامه های بین المللی فرهنگی و قرآنی ایران در سطح جهان مورد توجه است.
 
ربیعی با بیان اینکه مجموعه نظام براین باور است که هر حرکت و رویداد بین المللی کشور باید مدافع منزلت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی باشد ، افزود: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) برگزار خواهد شد و می تواند پیام جمهوری اسلامی و آرمان های بلند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به گوش اصحاب قرآن و فرهیختگان قرآنی جهان برساند ،لذا این مهم مسئولیت بسیاری سنگینی را برای مجریان امر ایجاد می کند.
 
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد تحت امر ولی فقیه تنها یک قطعه از پازل فرهنگی کشور است ، تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارند که هرکدام به سهم خود دارای وظایف و ماموریت هایی هستند، اما زمانی که نهادی در امور قرآنی مدیریت و فعالیت دارد باید به علوم و مفاهیم قرآنی و نیازهای جامعه قرآنی نیز توجه کند و پاسخگو باشد.
 
وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآنی هم از جنبه بین المللی از لحاظ ملی هم دارای اهمیت است ، گفت : سازمان اوقاف به عنوان بخشی از دستگاه فرهنگی و قرآنی کشور در این مسابقات به 3 رویکرد ؛ امور قرآنی ، علوم قرآنی و مفاهیم قرآنی توجه دارد که توجه به مفاهیم قرآنی و آموزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و علوم قرآنی مقدمه ای برای دستیابی به مفاهیم و آموزه های قرآنی است.
 
ربیعی با اشاره به اینکه در تولیدات رسانه ای اعم از فیلم ، نماهنگ ، اخبار ، گزارش و محتوای نشریه روزانه مسابقات و ... باید علاوه بر توجه به امور قرآنی به علوم ، مفاهیم و آموزه های قرآنی نیز توجه شود ، گفت: مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران برخلاف مسابقات سایر کشورها جنبه تبلیغی و نمایشی ندارد و در آن صرفا هدف کسب جایزه نیست.
 
مدیر کل دفتر ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان دارالقرآن ، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان طبع و نشر ، جامعه القرآن کریم با حدود 700 شعبه دارای مسئولیت ها و وظایفی در خصوص قرآن هستند و اوقاف نیز در کنار این دستگاه ها وظایفی دارد ، خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران محملی برای هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های قرآنی و فرهنگی کشور است.
/2759/