تیم ملی فوتسال ایران با شکست مقابل ژاپن به مقام نایب قهرمانی سیزدهمین دوره مسابقه های فوتسال جام ملت های آسیا در ویتنام قناعت کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، در این دیدار که بعدازظهر امروز (شنبه) در سالن ورزشی ˈپیوتیوˈ شهر هوشی مینه ویتنام برگزار شد، ملی پوش فوتسال ایران در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب ژاپن شدند و نتوانستند جام قهرمانی را به خانه بازگردانند.
 
گل های این دیدار را فرهاد توکلی در دقیقه 8 و حسین طیبی در دقیقه 41 برای تیم ایران و هوشی شوتا در دقیقه 26 و حمید احمدی (گل به خودی) برای تیم ژاپن به ثمر رساندند.
 
در ابتدای این دیدار، هر دو تیم بازی پرس و تحت فشار را در دستور کار خود قرار داده بودند تا فضای لازم را برای نزدیک شدن به دروازه های دو تیم ندهند.
 
دو تیم بازی پایاپای، سرعتی و درگیرانه ای را در اوایل نیمه نخست به نمایش گذاشتند اما درخشش دروازه بانان باعث شد قفل دروازه ها باز نشود.
 
در ادامه نیمه نخست، بازیکنان ایران با کنترل توپ و حرکات تکنیکی خود، نبض بازی را در دست گرفتند و بر روی شوت سنگین فرهاد توکلی به نخستین گل دیدار فینال دست یافتند.
 
قرمزپوشان فوتسال ایران در اواسط نیمه نخست با حفظ توپ و کشاندن توپ به کناره ها، فرصت شوت زنی برای خود ایجاد کردند که ضربات حسین طیبی، وحید شفیعی و احمد اسماعیل پور به گل تبدیل نشد تا ملی پوشان کشورمان فقط با یک گل به رختکن بروند.
 
نیمه دوم، با حملات پر دامنه ملی پوشان فوتسال ایران آغاز شد اما حسین طیبی، محمد طاهری و احمد اسماعیل پور نتوانستند از فرصت های خود بهره ببرند.
 
ژاپنی ها که چشم به ضد حمله و استفاده از تک موقعیت های خود داشتند، در دقیقه 26 روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند تا بازی به تساوی کشیده شود.
 
بعد از گل ژاپنی ها، بازیکنان کشورمان روی به بازی احساسی و انفرادی آوردند و با خطاهای فراوان خود، باعث شدند تا ژاپنی ها فرصت زدن ضربه ایستگاهی از روی نقطه پنالتی دوم را به دست آورند.
 
در اواخر نیمه دوم، بازیکنان کشورمان حملات زیادی را روی دروازه ژاپن طراحی کردند اما با بی دقتی موقعیت های خود را از دست دادند تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.
 
در وقت اضافی اول، ملی پوشان ایرانی با دوندگی زیاد کنترل بازی را در دست گرفتند و روی یک ضد حمله سرعتی از جناح چپ و خلاقیت طیبی به گل رسیدند تا از قهرمان آسیا پیشی گیرند.
 
در وقت دوم، میگوئل رودریگو سرمربی اسپانیایی تیم ملی ژاپن، تیم خود را پنج نفره کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند که حمید احمدی توپ را به اشتباه درون دروازه صمیمی جای داد تا بازی به تساوی کشیده شود.
 
دو تیم در ادامه وقت های اضافی روی به بازی محتاطانه آوردند تا ضیافت پنالتی ها، قهرمان سیزدهمین دوره مسابقه های فوتسال
 
جام ملت های آسیا را مشخص کند.
 
در ضربات پنالتی، محمد طاهری، قدرت بهادری و علی اصغر حسن زاده ضربات پنالتی خود را از دست دادند تا ایران از دستیابی به جام قهرمانی آسیا باز ماند.
 
نکته قابل توجه این بود که «یوشی» دروازه بان تیم ژاپن هر سه پنالتی تیم ایران را مهار کرد تا همه علاقه مندان به فوتسال در حسرت حضور «مصطفی نظری» در درون دروازه تیم ملی فوتسال
 
کشورمان باشند.
 
ملی پوشان فوتسال ایران در ابتدای بازی با ترکیب علیرضا صمیمی، علیرضا وفایی، فرهاد توکلی، علی اصغر حسن زاده و حسین طیبی وارد زمین شدند.
 
در دیدار رده بندی این مسابقه ها، تیم ملی فوتسال ازبکستان بعدازظهر امروز (شنبه) با نتیجه 2 بر یک از سد کویت گذشت و به مقام سومی دست یافت.
/2759/