مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت : استفاده از ظرفیت ها و فرصت های معنوی در بقاع متبرکه و امام زادگان می تواند راهی برای رونق گردشگری و در نهایت توسعه این استان است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام با وجود اماکن متبرکه و امام زادگان جلیل القدر فراوانی دارای ظرفیت های بالقوه برای رشد و توسعه بوده که استفاده از این مطلوب، نیازمند همت و تلاش مسئولان است.
 
وی، تصریح کرد: این استان با وجود جاذبه های گردشگری، طبیعت بکر و دست نخورده زبانزد عام و خاص بوده که علاوه بر این وجود مبارک امام زادگان به عنوان مامن دلدادگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) نیز بر این قابلیت ها و جاذبه ها افزوده است.
 
حجت الاسلام کاروند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: اداره کل اوقاف استان به عنوان متولی امورات فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه توسعه گردشگری مذهبی را در دستور کار برنامه های خود قرار داده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: برای تحقق این مهم در دیدار با مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور بر توجه ویژه به امام زادگانی که فضا و فرصت خوبی برای گردشگری مذهبی  و همچنین بقاعی که قدمت تاریخی در استان دارند، تاکید شد.
 
وی، خاطرنشان کرد: معاون گردشگری کشور در راستای حمایت های مالی و اعتبارات مورد نیاز برای توسعه گردشگری در بقاع شاخص از جمله امام زادگان سیدعبدالله(علیه السلام)، علی صالح(علیه السلام)، ابراهیم قتال(علیه السلام)، سیدناصرالدین(علیه السلام)، سیدصلاح الدین(علیه السلام)، ابراهیم (علیه السلام) بردی و مهدی صالح (علیه السلام) که قابلیت خوبی برای جذب توریسم مذهبی دارند، قول مساعد داد.
/2759/