آخرین تمرین ملی فوتبال در اردوی تهران در حالی برگزار شد که علی کفاشیان و محمدمهدی نبی در این تمرین حضور یافتند. اما مهمترین صحنه این تمرین به لحظه پایان و برخورد کی‌روش و رئیس فدراسیون بود.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، آخرین تمرین تیم ملی پیش از سفر به اتریش 17 عصر امروز در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی برگزار شد که حواشی این تمرین را در زیر می‌خوانیم.
 
* برخی از بازیکنان در جریان این تمرین دستگاهی را به سینه خود وصل کرده بودند که میزان دوندگی و مسائل دیگر بدنی آنها را مشخص می‌کرد.
 
* پیش از آغاز تمرین همانند روزهای گذشته سه بازیکن ملی پوش با خبرنگاران مصاحبه کردند و پس از آن نوبت به کی‌روش رسید که صحبت‌های وی بسیار طولانی شد به همین دلیل تمرین رسمی دیرتر از روزها گذشته شروع شد.
 
*  بازیکنان پیش از حضور کی‌روش در تمرین آقا وسط بازی کردند و با پاس‌های کوتاه بدن‌های خود را گرم کردند که در این حین "اندروید داکوزا"، مربی تیم ملی با برخی از بازیکنان شوخی‌هایی داشت. در این میان کری‌های این مربی با تیموریان جالب توجه بود.
 
* مهدی محمد نبی، دبیر فدراسیون و سرپرست تیم ملی در این تمرین حضور داشت.
 
* احسان حاج صفی و احمد آل نعمه مدافع تیم ملی در تمرین اولیه درون دروازه ایستاد و چندین تیم بازیکنان را مهار کرد و برای آنها کری خواند.
 
* با حضور کی‌روش ابتدا بازیکنان تمرینات استقامتی انجام دادند و سپس تیر دروازه توسط اعضای کادر فنی به درون 18 قدم آورده شد تا نفرات تیم یک بازی درون تیمی را انجام دهند که هر تیم 6 نفر بودند.
 
*  تمرین بعدی در همان فضا انجام شد که بازیکنان با گرفتن توپ به سمت دروازه ضربه می‌زدند. آنها در گروه‌های 6 نفره از یک سمت حرکت کرده و در سمت دیگر ضربه خود را به سمت دروازه می‌زدند. کی‌روش هم نظارت ویژه‌ای روی این تمرین داشت و به هر بازیکنی که دچار اشتباه می‌شد تذکر می‌داد.
 
* در این تمرین بیش از 30 خبرنگار، عکاس و شبکه‌های مختلف تلویزیونی حضور داشتند که عکاسان با حضور در بخش‌های مختلف ورزشگاه خصوصا طبقه دوم صحنه‌های این تمرین را ثبت می‌کردند.
 
* یک خانم فیلمبردار برای پوشش دادن این تمرین به ورزشگاه آمده بود که در جای خود جالب توجه بود.
 
* یک گروه از مسئولان ورزشگاه با موتور به محل تمرین تیم ملی آمدند و در پشت رختکن‌ها موتور خود را پارک کردند.
 
* تمرین سوم تیم ملی فوتبال به سه چهارم زمین اختصاص داشت. در این تمرین 4 بازیکن با پیراهن سفید و 4 بازیکن با پیراهن مشکلی در هر سمت زمین می‌ایستادند و کارهای دفاعی را انجام می‌دادند. در این بین 4 بازیکن با پیراهن سبز و 4 بازیکن با پیراهن قرمز نقش مهاجمان را داشتند  که با هر اشتباهی توپ در اختیار تیم مقابل قرار می‌گرفت. همچنین بارها جایگاه نفرات دفاعی هجومی تغییر می‌کرد.
 
* در جریان این بازی ارسال زیبای تیموریان از جناح راست با ضربه سر هاشم بیک‌زاده وارد دروازه شد. بازیکنان و کارلوس کی‌روش این حرکت را مورد تشویق قرار دادند.
 
* داور این بازی کارلوس کی‌روش بود که هم اشتباهات دو تیم را تذکر می‌داد و هم بازیکنان دفاعی و هجومی را مشخص می‌کرد.
 
* تمرین بعدی به بازی درون تیمی در یک نیمه از زمین اختصاص داشت که دروازه توسط کادر فنی به درون زمین آورده شد و دروازه دیگر توسط تعدادی از بازیکنان به بیرون منتقل شد.
 
* در این تمرین کی‌روش بازیکنان را به دو گروه 9 نفره قرمز و یشمی تقسیم کرد. در تیم قرمز علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، احمد آل نعمه، محمدرضا خان‌زاده، آندرانیک تیموریان، محمدرضا خلعتبری، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج صفی و در تیم یشمی رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، مهدی شریفی، هاشم بیک‌زاده، حسین ماهینی، امیرحسین صادقی، رضا حبیبی، خسرو حیدری، قاسم حدادی‌فر بازی می‌کردند، باز هم کی‌روش به عنوان داور و ناظر بازی در میانه میدان عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفته بود.
 
* این بازی در نهایت پیروزی تیم یشمی تمام شد که بازیکنان این تیم با شادی بسیار برای تیم دیگر کری خواند.
 
* علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه هوشنگ مقدس در بیست دقیقه پایانی این تمرین حضور داشتند که علی کفاشیان از بدو ورود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
* کفاشیان بعد از ورود چندین جلسه با بازیکنان داشت. مهرداد پولادی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی و محمدرضا خلعتبری برای دقایقی با رئیس فدراسیون صحبت کردند و پس از آندرانیک تیموریان حدود 3 الی 4 دقیقه رئیس فدراسیون صحبت کرد.
 
* پس از پایان تمرین کارلوس کی‌روش که قصد داشت از زمین برود، خیلی معمولی با رئیس فدراسیون دست داد و رفت. این نوع برخورد بسیار سرد بود.
 
* سرمربی تیم ملی ایران به هنگام خروج از زمین با یک معلول عکس یادگاری گرفت.
/2759/