مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شجاعت در به پا داری حق، حسن نیت، احسان و نیکی به مردم، پاکی نفس، عدالت فراگیر، تدبیر وصرفه جویی، انصاف، مهربانی، بردباری جزء خصایص بارز امام علی (علیه السلام)...
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و. امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری در آستانه ولادت با سعادت اولین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در محل بارگاه امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل اظهار داشت:آگاهی دادن به مردم، ایجاد عدل و داد، حمایت و پشت بانی از دین، اقامه و اجرای حدود، تربیت جامعه،  کمک به محرومین، یاری دردمندان از جمله خصایص اخلاقی و فضایل امام اول شیعیان بود.
 
وی با بیان اینکه پیش از آن حضرت هیچ کس در خانه خدا تولد نیافته بود افزود: خداوند متعال ایشان را به جهت شکوه و جلال، مقام ورتبه، وبرای ارج گزاری واحترام شان از این فضیلت برخوردار سا خت تا بشریت به مقام و منزلت آن بزرگوار را از جان و دل احساس کنند.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امام (ع) در تقسیم بیت المال آنقدر حساس بود که نزدکترین اقوام ایشان با دیگران فرق نداشت اظهار داشت: عقیل برادر علی بن ابیطالب در شرایط بدی قرار داشت که از امام (ع) خواست قسمتی از بیت المال را برای نجات فرزندان وی اهدا کند که امام این کار را نکرد و عقیل را از آتش دوزخ آگاه ساخت.
 
مشهوری نظری در بخش دیگر از سخنان خود افزود:هرکس خود را در معرض غیر خدا و تعلقات مادی قرار دهد، کالای وجودی خود را نامناسب عرضه کرده است و زیان خواهد کرد و به این مسئله باید توجه ویژه‌ای داشت و ما مسلمانان باید در همه امور رفتار امیرمومنان را سر مشق و الگوی خود قرار دهیم.
 
 وی در با اشاره به پیش رو بود اعمال اعتکاف گفت:معتکفین باید با تمسک به نماز و روزه و دعا در ایام البیض رفع مشکلات جامعه  را از خداوند مطالبه کنند و در این زمینه نیاز به توسل زیاد است و در این ایام عرفانی و معنوی تلاش کنند عمرشان به بطالت نگذرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف می‌تواند شرایط روحی و روانی جوانان را ارتقاء و جامعه ایران را سالم‌تر کند و باید برگزاری این مراسم به نحوی ساده و معنوی تر برگزار شود و جامعه دچار خسران نشود.
/2759/