نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : شاخص ترین برنامه فرهنگی سال 93 ؛ برنامه های قرآنی است
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در جشن میلاد مولای متقیان علی (ع) در بارگاه ملکوتی امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) اظهار داشت: شاخص ترین برنامه فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 برنامه های قرآنی است چرا که ما هر چه داریم از قرآن نشات گرفته است.
 
وی تصریح کرد: امسال امکانات بیشتری به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر مسابقات قرآن کریم فراهم خواهد شد تا مردم بالاخص نسل جوان از این نعمت الهی و این سفره ی پربرکت بهره مند شوند.
 
نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم گفت: امسال طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همچون سالهای گذشته با جدیت دنبال خواهد شد و تلاش می کنیم جوانان و نوجوانان مستعد را بر سرسفره الهی بنشانیم.
 
وی ادامه داد: باید برنامه های فرهنگی با قوت بیشتر در جوار اماکن مقدس و بقاع متبرکه با شکوه هرچه تمامتر در طول سال برگزار شود.
 
محمدی به پیگیری و بررسی طرح " تحول اقتصادی در وقف و تحول مدیریتی و منابع انسانی در سازمان اوقاف اشاره نمود و افزود: طی چند ماهه اخیراین طرح بیان و مورد بررسی کارشناسان و اساتید مجرب قرار گرفته است.
 
وی در ادامه صحبتهای خود منطفه آران و بیدگل را درالشهدا نامید وبیان داشت: این منطقه در سطح کشور بیشترین شهیدان را در خود جای داده است و یکی از مهمترین علل ولایت مدار و دیندار بودن مردم این منطقه را می توان وجود فرزند بلافصل امیرالمومنین حضرت محمدبن هلال بن علی (ع) دانست.
 
نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وجود امامزادگان بر روی دین، دیانت، معنویت و ولایت مداری مردم تاثیر می گذارد.
 
وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد حضرت علی (ع) که "ذکرو یاد علی عبادت است " اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسماتی همچون جشن میلاد نیز نوعی عبادت است اما باید بدانیم عبادت نیز شرایطی دارد و آن اطاعت و رهبری است.
 
محمدی با بیان اینکه حضرت علی(ع) یک لحظه از امام و رهبر خود جدا نشد، خاطر نشان کرد: زمانی این عبادت پذیرفته می شود که به دنبال آن اطاعت از ولی و رهبر زمان خود را به همراه داشته باشد.
 
وی متذکر شد: اگر می خواهیم مشمول حدیث پیامبراکرم (ص) قرار گیریم باید همراهی با ولایت و امامت را نیز قبول نماییم و بدانیم این مسئولیت در زمان غیبت برعهده ولی فقیه زمان است که این یعنی استمرار خط امامت، رساللت و نبوت.
 
نماینده محترم ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : باید چشمان خود را باز کرده و بدانیم و بفهمیم چه کسانی پیرو خط امام هستند، بدانیم آنانی که در لباس تشیع در جبهه دشمن قرار گرفته اند دست نشانده های دشمنان اسلام هستند.
 
وی افزود: دامن زدن به امور اختلافی میان شیعه و سنی خلاف اصول اسلام و موازین الهی است و هر کس بایستی در طول حیات خود با شناخت ولی فقیه زمان، تبعیت از سیره معصومین (ع) را دنبال کند.
 
محمدی عنوان داشت: باید راه صحیح را که مورد تایید خدا و پیامبر اکرم(ص) است را بشناسیم و از حق پیروی کنیم و بدانیم این راه، مسیری جز راه ولایت فقیه نیست و پرچم حق در زملان غیبت در دستان ولی فقیه قرار دارد.
/2759/