رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند و درمیان از از ثبت 7 فقره وقف جدید به ارزش 135میلیون تومان درشهرستان درمیان خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند و درمیان افزود: سیدضیاءالدین رضوی یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 80 مترمربع برای احداث خانه عالم و یک قطعه زمین به مساحت600 مترمربع با تعداد 35 اصله درخت زرشک جهت عزاداری روز عاشورا در روستای خوان قهستان وقف کرد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان تصریح کرد: سیدعلاء الدین سلیمانی یک قطعه زمین به مساحت220 مترمربع با تعداد 20 اصله درخت زرشک و2 فنجان آب را جهت عزاداری امام حسین (ع) در روز عاشورا در روستای خوان قهستان و یک قطعه زمین به مساحت300 مترمربع با تعداد50 اصله درخت زرشک و تعداد2 فنجان آب جهت مراسم عزاداری روز عاشورا در روستای خوان قهستان وقف کرد.
 
وی به وقف دیگر ثبت شده اشاره کرد و افزود: محمدعلی سازنده یک قطعه زمین به مساحت 258مترمربع برای احداث دارالقرآن درشهرقهستان و خانم راضیه رضوی وقف یک قطعه زمین به مساحت 80 مترمربع برای احداث خانه عالم درروستای خوان قهستان وقف کرد.
 
وی گفت؛ وقف های جدید بارویکرد فرهنگی ،مذهبی آمیخته ازاحساسات اعتقادی ومذهبی مردم است که خوشبختانه شاهد وقف های جدید و با نیات روزجامعه هستیم.
 
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه بیرجند و درمیان وجودبیش از2600موقوفه ،350 مسجد، 200حسینیه وتکیه و18 بقعه متبرکه ازآثارمطلوب زندگی معنوی توام بامعرفت مردم این خطه دانست و گفت :یکی ازارکان وظیفه ای دربدنه اوقاف ،حفظ ،حراست واحیاء موقوفات است.
/2759/