سخنگوی باشگاه استقلال تاکید کرد که باید قیمت بازیکنان واقعی و بدین ترتیب در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، سید سعید افجه‌ای پس از پایان جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت مدیره باشگاه استقلال در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ابتدایی‌ترین برنامه ما قانون‌مداری است و می‌خواهیم که همه چیز را شفاف‌سازی کنیم. ما چیزی نداریم که بخواهیم آن را پنهان کنیم و کارمان قانونی است.
 
وی با اشاره به حاشیه‌هایی که در فوتبال وجود دارد، افزود: اخلاق‌مداری در فوتبال باید رعایت شود. درست است که فوتبال حاشیه‌های زیادی دارد اما اگر درست پیش برویم این حاشیه‌ها می‌تواند مثبت باشد. این موضوع می‌تواند به علاقمندی جوانان هم کمک بیشتری کند تا دوباره شاهد حضور 40، 50 هزار نفری جوانان در استادیوم‌ها باشیم.
 
عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال درباره مسائل اقتصادی این باشگاه گفت: چون در رابطه با بحث اسپانسری با وزیر محترم ارتباطاتی دارم بحث‌های خوبی مطرح شده است. جناب وزیر تاکید داشتند که ما برند استقلال را ارزان نفروشیم و مثلا اگر یک بازیکن را تیم دیگری یک میلیارد می‌خواهد باید با نصف این قیمت در استقلال و پرسپولیس بازی کند. اعتقاد آقای وزیر این است که استقلال و پرسپولیس برند هستند و بازیکنان می‌توانند با استفاده از این برند رشد خوبی داشته باشند.
 
افجه‌ای با بیان اینکه باید از طرف اعضای هیئت مدیره از سیاست‌گذاری وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم، خاطرنشان کرد: حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان بسیار خوب بود. همچنین باید از دکتر خادم نیز تشکر کنم که برابر هجمه‌های نابجا محکم ایستاد و کار را پیش برد. این هجمه‌ها برای قهرمانی چون آقای خادم به حق نبود. کسی فکر نمی‌کرد مشکلات استقلال و پرسپولیس به این راحتی جمع شود اما دکتر خادم این کار را انجام داد و اکنون ما باید تلاش کنیم تا شرایط را به خوبی  پیش ببریم.
 
وی تاکید کرد: از برند استقلال باید به درستی استفاده شود. درست است که ما این فصل در آسیا حضور نداریم و شاید این حضور نداشتن طولانی شود اما به نظرم هیچ ایرادی ندارد چون باید از پایه کار را درست کنیم. ما باید خودمان بازیکن بسازیم و دیگر از بازیکنان تیم‌های دیگر استفاده نکنیم.
 
سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که رقم‌های نجومی اعلام شده که قرار است به بازیکنان داده شود درست است یا نه، گفت: رقم‌های اعلام شده درست نیست. این ارقامی که اعلام می‌شود غیر واقعی است و برخی ارقام بیش از ارزش بازیکنان است.
 
افجه‌ای با بیان اینکه استقلال در فصل آینده شرایط خوبی خواهد داشت، عنوان کرد: استقلال با حضور آقای قلعه‌نویی که بهترین مربی ایران است و تجربه آقای پورحیدری شرایط خوبی پیدا خواهد کرد و می‌خواهیم که هواداران ناراحت نباشند. ما نیز مانند کوه پشت تیم هستیم و با تجربه مدیریتی آقای افشارزاده به خوبی پیش خواهیم رفت. آقای افشارزاده نیز پیشنهادهای خود را به هیئت مدیره خواهند آورد و ما در هیئت مدیره مصوب می‌کنیم تا شرایط استقلال به خوبی پیش برود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است قرارداد بازیکنانی چون تیموریان که فصل گذشته میلیاردی گرفته‌اند کاهش یابد؟ گفت: اکنون زمان وارد شدن من به این مسائل نیست اما باید به هر بازیکن به اندازه ارزش واقعی‌اش پول بدهیم. اینکه یک بازیکن چقدر ارزش دارد به بحث فنی مربوط می‌شود که در رأس مسائل فنی آقای قلعه‌نویی حضور دارند.
 
عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در رابطه با بدهی 42 میلیاردی این باشگاه نیز اظهار داشت: این بدهی مربوط به یک فصل و 2 فصل نیست. این بدهی برای 10 سال است و نباید انتظار داشته باشیم یک ساله هم آن را تسویه کنیم. پیش از این هم دیده‌ایم که در این رابطه حرف‌های کلیشه‌ای مدیریتی زده شده اما ما باید بتوانیم به این حرف‌ها عمل کنیم.
/2759/