رییس سازمان نظام پزشکی گفت : تعهد اخلاقی می دهیم که از تمام ظرفیت جامعه پزشکی در حوزه وقف استفاده کنیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، «علیرضا زالی» عصر روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان اوقاف امور خیریه و نظام پزشکی، امضای این تفاهمنامه را نشان از نگاه مترقی مسوولان سازمان اوقاف دانست.
 
زالی با اشاره به تغییر سیمای بیماری ها در کشور گفت: رشد شهرنشینی و تغییر سبک زندگی از عوامل ورود بیماری های جدید است.
 
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به رشد بیماری های غیرقابل واگیر مانند سرطان گفت: سرطان، حوادث ترافیکی و بیماری های قلبی از موضوعاتی است که مداخلات پزشکی در آن بسیار سخت است.
 
زالی ادامه داد: این نوع مداخلات پزشکی ظرفیت و توان گسترده ای می خواهد.
 
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت گفت: انشاء و مهندسی این سند با دو موضوع مساله محوری و آینده نگری بیان شده است.
 
رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مشارکت مردم، شهروندان، ارتقای سلامت و خودمراقبتی از نکات این سند است.
 
زالی درخصوص این تفاهمنامه مشترک که بین سازمان اوقاف و سازمان نظام پزشکی امضا شده است گفت: سازمان نظام پزشکی با دارا بودن 210 اداره در شهرستان های کشور ظرفیت کاملی در این امر دارد.
 
وی با اشاره به تعهد جامعه پزشکی نسبت به سلامت جامعه گفت: بسیاری از پزشکان از گذشته در موضوع وقف ورود کرده اند و به کمک و خدمت رسانی در این عرصه مبادرت کردند.
 
رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سلامت و وقف با یکدیگر پیوند دارند گفت: قطعا با فرآیند مدیریتی و این تفاهمنامه این همکاری دو نهاد ارتقا می یابد.
 
زالی با اعلام اینکه هم اکنون 500 مرکز بهداشتی وقفی در سراسر کشور پراکنده است افزود:ارایه خدمات کافی، متناسب، و به هنگام از مجموعه مراکز خدمات بهداشتی حوزه وقف خواهد بود.
/2759/